وزارت ارشاد: فیلتر تلگرام راه حل نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،حسین نوش‌آبادی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد در خصوص موضوع فیلتر شدن تلگرام،به ایلنا گفت: نرم‌افزارهای پیام‌رسان می‌تواند ابزار خوبی برای توسعه فرهنگ عمومی جامعه باشد به شرطی که از آن درست استفاده شود.


وی افزود: در صورت اینکه عده‌ای بخواهند از این نرم‌افزارها سوءاستفاده کنند باید با کار کارشناسی برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.

وی تصریح کرد: این یک حقیقت است که ما نمی‌توانیم مانع فعالیت شبکه‌های اجتماعی شویم چون اگر بخواهیم یک شبکه‌ای را فیلتر کنیم شبکه‌های دیگری در کنار آن وجود دارند. بنابراین آن افرادی که فکر می‌کنند می‌توان با فیلتر کردن تلگرام جلوی شبکه‌های اجتماعی را گرفت در اشتباه هستند.

نوش‌آبادی ادامه داد: شرکت‌هایی که سازنده این نرم افزارها هستند هر روز امکانات جدیدی را ارائه می‌کنند بنابراین راه حل اساسی برای مقابله با رفتارهای مجرمانه، تهدید کردن و یا فیلتر کردن نیست.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد تصریح کرد: فیلتر و عدم تلگرام یک تصمیم جمعی است و این وزارتخانه هیچ گونه درخواستی مبنی بر فیلتر این نرم افزار پیام رسان را ارائه نداده است.

بخش نظردهی بسته شده است..