دریافت ۱۹ سال مستمری با پرداخت ۲۵ تومان

no-thumbs

مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد گفت: یک راننده در استان یزد که با پرداخت ۲۵ تومان بیمه شده بود، در اثر حوادث ناشی از کار، جان خود را از دست داد و خانواده آن پس از ۱۹ سال مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،محمد صابری در جمع خبرنگاران و پس از بازدید از شعبه یک تأمین اجتماعی استان یزد اظهار داشت: جمعیت این استان بالغ بر یک میلیون و ۷۶ هزار نفر است که۱۵ درصد از این جمعیت روستایی و مابقی در شهرها ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه شهر یزد دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا شناخته شده است، گفت: ۸۴۰ هزار نفر از جمعیت این استان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند که ۷۸ درصد جمعیت می‌شود. ۱۹۵ هزار نفر از بیمه‌شدگان اجباری و ۷۷ هزار نفر به صورت اختیاری تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

صابری یادآور شد: ۴۹ هزار نفر بازنشسته و از کار افتاده اداره کل تأمین اجتماعی استان یزد دارد که با افراد تبعی به ۸۴۰ هزار نفر افزایش یافته است. در این استان ۳هزار از کار افتاده و ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر بازمانده دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: در این استان ۸۶ شعبه، ۷ شعبه اقماری و ۲ کارگزاری دارد که سعی بر این داریم خدمات خود را به صورت غیرحضوری به بیمه‌شدگان خود ارائه دهیم.

وی بیان داشت: ۹۴ درصد کارگاه‌ها لیست بیمه‌شدگان خود را به صورت اینترنتی ارائه می‌دهند و صورتحساب ۲۲ درصد از کارگاه‌ها نیز به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود.

صابری یادآور شد: در سال ۱۳۷۵ بیمه‌ رانندگان اجباری شده بود و از فردی ۲۵ تومان از بارنامه به عنوان حق بیمه کسر شده بود که در آن روز آن بیمه‌شده فوت کرد و حدود ۱۹ سال است که خانواده آن حداقل مستمری را دریافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان همیاری‌های شهرداری فردی که تابعه کشور افغانستان بود و کارت اشتغال داشت دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد و در حال حاضر خانواده آن نیز مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد درباره وام بدون بهره و ضامن برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان اظهار داشت: ۷۴۰ میلیون تومان برای تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این استان اختصاص یافته است که تا سقف یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش تسهیلات خواهیم داشت.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..