موتورسواران متخلف و فاقد کلاه ایمنی در یزد:

شهر دوچرخه‌هادر سیطره صدها هزار موتوسیکلت

رئیس پلیس راهور استان از تردد روزانه 450 هزار موتوسیکلت در معابر استان خبر داد و افزود: این آمار زیبنده شهر دوچرخه‌ها نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از همشهری «منصور جمشیدی» افزود: ۱۲ کارخانه موتورسازی در استان وجود دارد و این شهر به نوعی از شهر دوچرخه‌ها به شهر موتورها تغییر نام یافته است. وی موتور را مرکبی با ایمنی پایین معرفی کرد و افزود: شرایط آب و هوایی استان و ارزان بودن موتور، گرایش مردم استان به موتورسواری را افزایش داده است.

این مسئول از برخورد با موتورسواران متخلف و فاقد کلاه ایمنیبرای کاهش تلفات تصادفات استان خبر داد و افزود: بیشتر جرائم استان مربوط به موتورهای فاقد پلاک است. وی ادامه داد: اولویت پلیس راهنمایی و رانندگی برخورد با موتوسیکلت‌های فاقد پلاک یا دارای پلاک‌های مخدوش است. جمشیدی با بیان این‌که ۹۹ درصد سرقت‌های استان با موتور انجام می‌شود، افزود: یکی دیگر از مشکلات افزایش تردد موتور در معابر شهر، استفاده نکردن از کلاه ایمنی است.

وی اضافه کرد: بسیاری از تلفات معابر شهری ناشی از ضربه مغزی موتورسواران است و از این رو به توزیع کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران اقدام شده است. رئیس پلیس راهور استان گفت: بعد از ماه محرم مانور بزرگی با حضور موتورسواران قانون‌مند استان برگزار می‌شود و به ۱۵۰۰ نفر کلاه ایمنی اهدا خواهد شد. وی ادامه داد: با ایمن‌سازی راکبان موتوسیکلت، قطعا آمار تلفات معابر شهری کاهش خواهد یافت؛ چرا که موتوسیکلت در بسیاری موارد در یک طرف تصادف‌های درون شهری استان حضور دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..