تامین آب آشامیدنی روستاهای خاتم

no-thumbs

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان از ساخت مجتمع تأمین آب آشامیدنی بختیاری - شهریاری در شهرستان خاتم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  به نقل از همشهری «محمدرضا حاتمی» افزود: ساخت این مجتمع روستایی از سال ۹۰ و با هدف تأمین و توزیع عادلانه آب در ۸ روستا با تعداد ۱۱۵۱‌خانوار و جمعیتی معادل ۴۸۰۱ نفر آغاز شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۱‌درصدی این مجتمع گفت: تاکنون برای ساخت این مجتمع ۵۳۶۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به ۳۱ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است. این مسئول با پیش‌بینی بهره‌برداری از این مجتمع در سال آینده، گفت: از لحاظ فنی با ساخت این مجتمع و بازسازی تأسیسات قدیمی و فرسوده آن، شاهد بهبود آبرسانی از لحاظ کمی و کیفی خواهیم بود. حاتمی‌گفت: همچنین حجم ذخیره آب افزایش می‌یابد و باعث بالارفتن حجم انتقال آب می‌شود.

به گفته وی، از لحاظ اقتصادی با حذف تأسیسات فرسوده، شاهد کاهش هدررفت آب خواهیم بود و جذب سرمایه با به وجود آمدن شرایط بهتر در منطقه به صورت بهتری انجام می‌شود. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تاکید کرد: مهاجرت به شهرها با ایجاد شغل پایدار و رفع کمبود آب آشامیدنی، کاهش یافته و زمینه توسعه صنعتی منطقه فراهم می‌شود. وی ادامه داد: ساخت این مجتمع از لحاظ زیست محیطی نیز شرایط پایدار و سالم را برای ساکنان دائمی به وجود می‌آورد.

بخش نظردهی بسته شده است..