گزارشی از عملکرد دادگستری یزد در نیمه اول سال

no-thumbs

مدیر دفتر رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در ۷ ماه ابتدایی سال جاری مسئولین عالی قضایی استان به درخواست ۲ هزار و ۳۶۴ نفر از متقاضیان، به صورت حضوری رسیدگی و دستورات قضائی مقتضی را صادر کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ابوالفضل وارسته، مدیر دفتر رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست دادگستری یزد گفت : در ۷ ماه نخست سال جاری،  رئیس کل داد گستری استان یزد و معاون قضایی رئیس کل دادگستری به در خواست ۴۰۴ نفر از متقاضیان ، بصورت حضوری رسیدگی و دستورات قضایی مقتضی را صادر کردند.

وی افزود: در مسائل مطروحه ۱۱۲ مورد مربوط به مشکلات زندانیان بود و تبدیل قرار و ۴۰مورد نیز مربوط به درخواست اعسار بوده است.

مدیر دفتر رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: ۶۲ مورد درخواست رسیدگی مجدد به پرونده و ۱۸۹ مورد نیز از مسائل مختلف مرتبط با پرونده های مطروحه دادگستری از جمله ارشاد و معاضدت قضایی ، تسریع در رسیدگی و… در درخواست های مردمی بود که در این خصوص  دستور مقتضی قانونی صادر شد.

این مسئول خطرنشان کرد: در مدت مذکور رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در دفتر کار خود پاسخگوی مراجعه کنندگان پیرامومن مسائل مرتبط با حوزه کاری خود بودند .

وارسته بیان کرد : بر اساس آمار موجود ثبت شده در دفتر دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و همچنین دفتر رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد میانگین مراجعه کنندگان به این دو حوزه نیز حدود ۷۰ نفر است با جمع ملاقات های حوزه ریاست به بیش از ۲ هزار و ۳۶۴ نفر می رسد.

وی با اشاره به این مطلب که بسیاری از مراجعه کنندگان بر حسب نیاز و ضرورت در طول هفته نیز با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد نیز ملاقات می کنند که این دیدارها به ثبت نمی رسد، گفت: دیدار مردمی نماینده عالی دستگاه قضایی در استان یزد و معاونین دادگستری استان روزهای چهار شنبه هر هفته ازساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۲ درمحل دادگستری شهرستان یزد واقع در خیابان فرخی برگزار می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..