برداشت ۸۶ هزارتن انار از باغهای استان یزد

no-thumbs

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: امسال از سطح 6 هزار و 100هکتار باغ این استان 86 هزار تن انار برداشت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سید جمال سجادی پور اظهار کرد: این رقم نسبت به سال زراعی گذشته به خاطر سرمازدگی و وجود کرم گلوگاه انار ۱۰درصد کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه عمده سطح زیر کشت انار استان در شهرستان های میبد ، تفت، اردکان، مهریز ، یزد ابرکوه و اشکذر است ، افزود: ۴۰ رقم انار در استان یزد تولید می شود که ۱۱نوع آن مرغوب و قابل عرضه به بازارهای جهانی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بااشاره به اینکه بیشتر ارقام انار های مرغوب این از نوع شیرین، ترش، میخوش، ملس زاغه عقدا، گل تفت و رباب است خاطرنشان کرد: انار تولیدی یزد علاوه بر عرضه در استانهای همجوار و تازه خوری، بخشی از آن را به رب مرغوب و ساندیس آب انار فرارواری و بخشی هم بصورت دان خشک به کشورهای هند وپاکستان جهت تبدیل به ادویه صادر می شود.
سجادی پور بابیان اینکه برداشت انار تا اواخر آبانماه ادامه دارد، گفت: استان یزد در زمینه تولید این محصول رتبه چهارم کشور را داراست.
این مسوول یادآور شد: معضل خشکسالی و بحران آب در این استان را از مشکلات کشاورزان بیان و تاکید کرد: بهترین روش آبیاری نوین (قطره ای) برای باغ هاست.
وی اعلام کرد: از ۱۵۸ هزارو ۵۶۵ هکتار اراضی قابل کشت استان ۱۱۸هزار و ۲۵۵ هکتار آن معادل ۳۷ درصد محصولات زارعی و مابقی محصولات باغی است و حدود یک درصد از کل سطح زیر کشت کشور در این استان واقع شده است.
سالانه افزون بر یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..