رایزنی جهاددانشگاهی با چهار شرکت فولادی یزد

no-thumbs

نشست مشترک رییس و معاونان جهاددانشگاهی و برخی روسای واحدهای جهاددانشگاهی و مدیران عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد ارفع، پامیدکو و رییس هیات مدیره فولاد سرمد در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار و تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و جهاددانشگاهی امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) در ابتدای این نشست دکتر "حمیدرضا طیبی" رییس جهاددانشگاهی به ارایه گزارشی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی پرداخت و در رابطه با فیلترهای کیسه ای و بگ هاوس، دکل حفاری، سامانه پیشگیری از رسوب در کف مخازن نفتی، فرستنده‌های رادیویی، بازوهای بارگیری، برج خنک کننده، ساخت فیلتر الکترواستاتیک‌ها و غیره توضیحاتی داد.

وی در ادامه راجع به دکل‌های حفاری که در حال حاضر جهاددانشگاهی روی آن کار می کند، اظهار کرد: این دکل ۴۰ درصد ساخت داخل است و ما توانایی داریم که این کار را به ۷۰ درصد ساخت داخل برسد.

طیبی با اشاره به فعالیت پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی تصریح کرد: پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی در حال حاضر بر روی اکوسیستم طبیعی، پسماندها، زباله سوزها و غیره فعالیت می‌کند.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به فلسفه کار جهاددانشگاهی، گفت: فلسفه کار جهاددانشگاهی این است که در زمینه‌هایی ورود کند که دیگران وارد نشده‌اند و زمانی هم که کار تمام می‌شود، کار از بدنه جهاددانشگاهی خارج شود.

وی افزود: اساس کار این است که در زمینه هایی کار کنیم که دیگران کار نمی‌کنند مانند سلول‌های بنیادی که بخش‌های خصوصی کار نمی‌کنند، زیرا این کار توان مالی زیادی می‌خواهد.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش نیز کارهای خوبی داریم و می توانیم در این زمینه نیز با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

در ادامه این نشست هر یک از مدیران و روسای سازمان‌ها و واحدهای مختلف جهاددانشگاهی یزد، تربیت مدرس، علم و صنعت، شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر و تهران به بیان توضیحاتی در رابطه با فعالیت‌های واحد خود و پیشنهادهایی که برای شرکت چادرملو داشتند، پرداختند.

در این نشست ۲۷ طرح در حوزه‌های صنایع فولاد، خدمات مهندسی و ارایه مشاوره به شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد ارفع، پامیدکو و رییس هیئت مدیره فولاد سرمد پیشنهاد شد.

"محمود نوریان" مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه گفت: ما نیز علاقه مند به همکاری هستیم و تلاش می کنیم هر چه بیشتر در داخل کشور صاحب تکنولوژی شویم. شرکت چادرملو فعالیت گسترده ای در این حوزه انجام داده و چند شرکت مطرح را حمایت کرده است که توانسته اند در کنار این شکرت رشد کنند.

وی اظهار کرد: ما حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد قطعات مورد نیاز خود را بومی سازی کردیم و هر سال نیز وابستگی‌مان به خارج کمتر می شود.

نوریان با تأکید بر استقبال از همکاری با جهاددانشگاهی، تصریح کرد: ما استقبال می کنیم با دانشگاه‌ها به ویژه جهاددانشگاهی که عملی تر کار می کند، همکاری کنیم. تاکنون کم و بیش با جهاددانشگاهی همکاری داشتیم، در حال حاضر نیز آمادگی داریم تا همکاری خود را توسعه دهیم و شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این همکاری باشیم.

"خیاط" مدیر عامل شرکت فولاد ارفع نیز گفت: با جهاددانشگاهی ناآشنا نیسیتم، فعالیت شرکت ما که بخشی از شرکت چادرملو است طراحی، ساخت و نصب تولیدات معدنی است که هم در حوزه معدن و هم صنعت کار می کنیم.

"دشت بزرگی" مدیر عامل شرکت پامیدکو بیان کرد: همکاری دانشگاه و صنعت رشد نکرده است، دانشگاه راه خودش را و صنعت هم راه خودش را می رود. امید است در حوزه محدودیت و مسوولیت خود آن چیزی را که می توان و امکانات جهاددانشگاهی جواب می دهد از کمک هم بهره مند شویم.

در این نشست "کیوان آرا" رییس هیات مدیره فولاد سرمد نیز بیان کرد: به نظر بنده مزیت جهاددانشگاهی در بحث دانش است که منبع آن دانشگاه است. صنعتی که در حال حاضر ما داریم از صنعت روز دنیا عقب است. چالش الان ما را خارجی ها ۲۰ سال پیش داشتند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما نیاز داریم فاصله بین دانش و صنعت که تکنولوژی است را باید پر کرد. مزیت جهاددانشگاهی این است که در حوزه RND می تواند کار کند و این حلقه مفقوده را پر کند. در حوزهRND ها می توانیم با جهادانشگاهی به نتایج خوبی برسیم.

گفتنی است، در پایان این نشست که با تلاش و پیگیری سازمان جهاددانشگاهی یزد برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری درحوزه های آموزشی و پژوهشی بین مهندس نوریان به نمایندگی از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و دکتر امین اسماعیلی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی به امضا رسید

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..