بخشدار مرکزی یزد خواستار شد؛

افزایش آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به جوانان روستایی

بخشدار مرکزی یزد گفت: با برگزاری دوره های آموزش های فنی و حرفه ای در روستاها باید به دنبال افزایش سطح مهارت های جوانان روستایی در زمینه های مختلف باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)، " حسین عسکرزاده " در جلسه ای که به منظور فراهم نمودن زمینه های برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای با توجه به نیازهای روستاهای بخش مرکزی برگزار شد اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری جوانان روستایی باید به دنبال آموزش مهارت های فنی و حرفه ای باشند.

بخشدار مرکزی یزد خواستار برگزاری این دوره ها توسط اداره کل فنی و حرفه ای استان در روستاها شد و بر نیاز سنجی دقیق با همکاری و همراهی شوراهای اسلامی، دهیاران و معتمدین روستاها تأکید کرد.

وی جمعیت بالا و مهاجر پذیر را به عنوان دو ویژگی مهم روستاهای بخش مرکزی یزد برشمرد و تصریح نمود: این روستاها با جامعه شهری تفاوت چندانی ندارند، لذا ضروری است در بحث برگزاری دوره های‌آموزشی با برنامه ریزی مناسب توقعات مردم و ساکنین این مناطق نیز برآورده شود.

" عسکرزاده " با اشاره به اینکه شغل اکثریت مردم در روستاها بخش مرکزی کشاورزی و گلخانه داری است افزود: ضرورت آموزش مهارت ها در حوزه کشاورزی بیش از پیش در این منطقه احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد برگزاری دوره های آموزشی در برخی از روستاها می باشیم که با توجه به طرح پیشنهادی نیاز سنجی مراکز فنی و حرفه ای شاهد پیشرفت های خوبی بوده ایم.

بخشدار مرکزی یزد افزود: طرح نیاز سنجی آموزش های مهارتی روستاییان منجر به تهیه تقویم آموزشی متناسب با وضعیت آمایش منطقه شده و در راستای توسعه پایدار روستایی نقش بسزایی دارد.

" عسکرزاده " اضافه کرد: در این طرح دهیاران با مشارکت معتمدین، اعضای شورا و بررسی میدانی نیاز سنجی آموزشی براساس فرم های مربوطه را انجام داده و سپس براساس زیرساخت ارائه شده توسط ادارات مرتبط با محوریت بخشداری و فرمانداری دوره های مورد نیاز سنجی شده به اداره کل فنی و حرفه ای جهت برگزاری دوره اعلام می شود.

در ادامه این جلسه روسای مراکز فنی و حرفه ای واحد برادران و خواهران یزد در خصوص طرح نیاز سنجی و برنامه ریزی برگزاری دوره های اموزشی در روستاها مطالبی را ارائه نمودند.

بخش نظردهی بسته شده است..