مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد اعلام کرد:

افتتاح طرح مدارس حامی پیشگیری از دیابت در ۷۰۰ مدرسه استان یزد

no-thumbs

جلسه هماهنگی اجرای طرح مدارس حامی پیشگیری از دیابت با حضور مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت، مدیران و روسای شبکه های بهداشت و درمان، کارشناسان آموزش سلامت، نمایندگان مراقبین سلامت و کارشناسان سلامت مدارس و جوانان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد؛ با توجه به تغییر فرهنگ زندگی، شیوع بالای دیابت در استان و تغییر سبک زندگی ، ضروری است تا آموزش در زمینه پیشگیری از دیابت از سنین کودکی و دوران مدرسه نیز آغاز گردد.

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد در این راستا افزود: بزودی طرح مدارس حامی پیشگیری از دیابت در ۷۰۰ مدرسه ابتدایی  در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان و شهرستان های تابعه همزمان با هفته دیابت از ۲۰ تا ۳۰ آبان ماه سالجاری نیز افتتاح می گردد.

محمد رضا آقایی همچنین آموزش و فرهنگ سازی جهت پیشگیری از دیابت، جمع آوری اطلاعات و پژوهش  در زمینه های مختلف دیابت، بیماریابی و تعیین عوامل خطر دیابت در دانش آموزان و ارجاع به مراکز بهداشتی درمانی را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح از توانمندی ۱۲۰ دانشجوی پزشکی، پرستاری و مامایی و بیش از ۱۰۰ نفر از مراقبین سلامت و کارشناسان سلامت در آموزش و پرورش و دانشگاه نیز استفاده می شود.

وی همچنین اظهار امیدوای کرد تا این طرح تا پایان تحصیلات متوسطه دانش آموزان ادامه یابد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..