تلاش شهرداری میبد برای تکمیل طرح‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) شهردار میبد از تلاش شهرداری برای تکمیل طرح‌های عمرانی و تمام کردن طرح‌های نیمه تمام این شهر خبر داد.
به گزارش همشهری «سیدعلی نقیبی‌زاده» افزود: از جمله اقدامات عمرانی شهرداری در سال جاری تعمیر و بازسازی کشتارگاه قدیمی شهر با تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار است. وی ادامه داد: ساخت میدان آیت‌الله خامنه‌ای نیز به تازگی آغاز شده و برای ساخت آن ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.
این مسئول افزود: تکمیل میدان دفاع مقدس و ورودی شهر ندوشن هم در دستور کار شهردرای قرار دارد. وی اعتبار امسال شهرداری میبد را ۲۸/۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در نیمه نخست سال تنها ۸ میلیارد تومان از بودجه محقق شده است و اگر وضعیت به این منوال ادامه یابد، بودجه مصوب امسال محقق نخواهد شد.
نقیبی‌زاده ادامه داد: یکی از دلایل اصلی کاهش تحقق بودجه، کاهش درآمد شهرداری‌ها از درآمد مالیات بر ارزش افزوده است. به گفته شهردار میبد، درآمد مالیات بر ارزش افزوده شهر میبد در سال جاری نسبت به سهم شهرداری در سال‌های ۸۸ و ۸۹ حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.
وی دلیل کاهش درآمد مالیات بر ارزش افزوده را کاهش تولید در کشور اعلام کرد و افزود: تلاش‌هایی برای افزایش درآمد پایدار برای شهرداری صورت گرفته است اما سرمایه‌گذاران تمایل چندانی به مشارکت با شهرداری‌ها ندارند. نقیبی‌زاده همچنین از حضور متخصصان برای ارائه مشاوره‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار از سوی شهرداری میبد خبر داد.

بخش نظردهی بسته شده است..