اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران یزدی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مسئول دبیرخانه شورای ترافیک استان از اهدای تعدادی کلاه ایمنی به موتوسیکلت سواران استان برای ترویج فرهنگ ترافیک خبر داد.
به گزارش همشهری «محمد منتظر» گفت: امروزه ترافیک و مسائل مربوط به آن به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهم جوامع بشری مطرح است. وی یکی از نشانه‌های بارز معضلات ترافیکی را پدیده ناهنجار تصادفات دانست و افزود: وقوع تصادف صرف نظر از زیان‌های گسترده اقتصادی مانند از بین رفتن وسایل نقلیه، ابعاد تلخ انسانی وسیعی نیز دارد.
مسئول دبیرخانه شورای ترافیک استان ادامه داد: کشته شدن و معلولیت انسان‌ها بر اثر وقوع حوادث رانندگی، خسارتی زیان‌بار و جبران‌ناپذیر است که فقط از طریق توسعه فرهنگ ترافیک در جامعه قابل کنترل است. منتظر گفت: بر اساس آمار موجود، سال گذشته ۲۴۶ نفر در استان بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند که شامل ۱۱۱‌متوفی در معابر درون‌شهری و ۱۵۳‌متوفی در معابر برون‌شهری است. وی افزود: ۴۵‌درصد از متوفیان معابر درون‌شهری، راکبان موتوسیکلت هستند و بیش از ۸۰ درصد علت فوت آنها نیز ضربه مستقیم به سر ناشی از استفاده نکردن از کلاه ایمنی گزارش شده است.
منتظر ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان و تدابیر مثبت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، تعدادی کلاه ایمنی برای حفظ جان موتوسیکلت‌سواران به آنها هدیه داده می‌شود. وی افزود: موتورسوران استان می‌توانند با همراه داشتن مدارک مورد نیاز به بخش آموزش ترافیک پلیس راهور استان واقع در خیابان ایرانشهر مراجعه کنند. مسئول دبیرخانه شورای ترافیک استان ابراز امیدواری کرد با ترویج فرهنگ ترافیک و استفاده موتوسیکلت‌سواران و رانندگان از کلاه و کمربند ایمنی، شاهد کاهش حوادث ترافیکی در استان باشیم.  منتظر تاکید کرد: امیدواریم با همکاری همشهریان عزیر و مردم دارالعباده، با ترویج فرهنگ ترافیک و استفاده درست و شایسته از کلاه و کمربند ایمنی، تعداد و شدت حوادث ترافیکی کاهش یابد و گام‌های موثری برای ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه برداشته شود.

بخش نظردهی بسته شده است..