تلاش برای تغییر نگاه کلیشه‌ای مخاطبان به یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رویکرد انفعالی سیمای مرکز استان در شبکه تابان، تا چندی قبل باعث شده بود که این شبکه مخاطبان خود را از دست دهد اما معاونت جدید سیمای استان در تلاش است که نگاه کلیشه‌ای مخاطبان به این شبکه را تغییر دهد.
شبکه تابان، عملکرد چندان موفقی در معرفی جاذبه‌های استان نداشته، از این رو لازم است که به معرفی ظرفیت‌های معرفی نشده استان به ویژه در حوزه گردشگری اقدام شود.
معاون سیمای مرکز یزد گفت: اولین اقدام برای ایجاد تغییر در برنامه‌های سیمای مرکز یزد از مهرماه آغاز شده است اما باید قبول کرد که تغییرات یکباره قابل اجرا نیست و باید طبق زمان‌بندی جلو رفت.
«جبرئیل نجفی» با اشاره به تلاش‌ها برای ایجاد  تغییرات اساسی در گرافیک شبکه تابان، ادامه داد: تغییر رنگ و استفاده از رنگ‌ها به شیوه تخصصی و متنوع نیز در دستور کار است.
وی با اشاره به اعمال تغییرات اساسی در جدول پخش برنامه‌ها افزود: رویکرد جدید سیمای استان افزایش ارتباط مستقیم مردم با شبکه تابان است تا مسائل و دغدغه‌های خود را در شبکه مطرح کنند.
این مسئول با تاکید بر این‌که یزد را دوباره خواهیم شناساند، گفت: به مردم ایران این پیغام را می‌رسانیم که یزد فقط کویر نیست، بلکه دارای آثار تاریخی و اماکن تاریخی خاص و بسیاری است.
نجفی افزود: در برنامه‌های شبکه تابان باز تعریف یزد از نگاهی دیگر را مد نظر قرار داده‌ایم تا نگاه کلیشه‌ای مخاطبان یزدی و حتی مخاطبان خارج از استان به این استان تغییر کند و با جذابیت بیشتری از یزد یاد شود.

تولید برنامه‌ برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان
معاون سیمای مرکز یزد به ظرفیت‌های ناب و شاخص استان در بعد گردشگری برای معرفی در شبکه استان اشاره کرد و افزود: در نیمه دوم امسال، برنامه‌هایی برای معرفی این ظرفیت‌ها تولید و پخش خواهد شد.
وی با بیان این‌که ظرفیت‌های پزشکی استان نیز در کشور منحصر به فرد است، از تولید محتوا در حوزه توریسم درمانی با توجه به ظرفیت قابل توجه استان در بخش پزشکی خبر داد.
نجفی با اشاره به محدود نبودن صنعت توریسم‌درمانی به بازه زمانی خاص، افزود: سیمای یزد تبلیغ و اطلاع‌رسانی مناسب درباره ظرفیت‌های پزشکی و درمانی استان را در دستور کار قرار داده است.
وی بر ضرورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برای تهیه محتوای مناسب برای معرفی ظرفیت‌های پزشکی استان تاکید کرد و ادامه داد: مستندی از این ظرفیت‌ها نیز در استان تهیه شده که قرار است از شبکه شما پخش شود.
این مسئول درباره ارتباط شبکه استانی تابان با شبکه‌های سراسری تلویزیونی گفت: در تلاش هستیم که همکاری‌های استان را با شبکه‌های سراسری افزایش دهیم که یکی از ابزارهای کارآمد برای تقویت این ارتباط، پخش مستندهای معرفی ظرفیت‌های استان از این شبکه‌هاست.

تاکید بر استفاده از توان هنرمندان بومی
معاون سیمای مرکز یزد اولویت این مرکز را استفاده از توان هنرمندان بومی اعلام کرد و افزود: باید توجه داشت که کار حرفه‌ای نیازمند ابزار حرفه‌ای است و تولید برنامه‌ها باید با نگاه رسانه‌ای باشد.
وی در مورد ساخت و پخش برنامه‌های شاد در شبکه تابان و بیرون آمدن برنامه‌های این شبکه از حالت رکود نیز گفت: بعد از ماه‌های محرم و صفر برنامه‌های طنز شبکه تابان آغاز خواهد شد و نشان خواهیم داد که یزد شهر افسرده‌ای نیست.
نجفی افزود: نشاط در یزد درجه‌بندی دارد که شامل نشاط معنوی، نشاط جسمی و نشاط روانی است. برای نشاط جسمی برنامه‌های ورزشی را به طور ویژه دنبال می‌کنیم چرا که در یزد کمتر به ورزش توجه شده است و مردم با بی‌تحرکی، به بیماری‌های مختلفی از جمله دیابت، مبتلا شده‌اند.
وی از تولید محتوای هنری از جمله هنر، موسیقی و شعر در شبکه تابان خبر داد و افزود: باید نشان دهیم که یزدی‌ها با نشاط هستند و نشاط معنوی در این استان به شدت پررنگ است.
معاون سیمای مرکز یزد گفت: اولویت‌های استان، تدوین سند توسعه و مقابله با بحران کم‌آبی است از این رو تولید محتوا برای مدیریت مصرف آب در دستور کار شبکه تابان قرار گرفته است تا با رویکرد چالشی به این موضوعات پرداخته شود.
وی با تاکید بر این‌که باب ساخت برنامه‌های انتقادی در شبکه تابان باز شده است و این روند ادامه خواهد یافت، افزود: سعی کردیم در شبکه تابان ارتباط مردم و مسئولان را افزایش دهیم.
نجفی افزود: گفت و گوی خبری و تولید برنامه‌هایی در شهر که مشکلات مردم را گزارش می‌دهند، معرفی شهر و روستاها به مردم استان و سایر استان‌ها از اصلی‌ترین برنامه‌های شبکه تابان تا پایان سال جاری است.
وی با اشاره به آمار بالای تلفات عابر پیاده و تخلفات موتورسواران در معابر شهر یزد، تولید محتوا درباره ترافیک شهری با نگاه تخصصی را نیز مورد اشاره و تاکید قرار داد.

تلاش برای معرفی ظرفیت‌های استان
معاون سیمای مرکز یزد که به‌تازگی فعالیت خود را در سیمای مرکز استان آغاز کرده، در تلاش است که نشاط را به یزد برگرداند و به همه مردم ایران اعلام کند که یزد تنها کویر نیست. «جبرئیل نجفی» تلاش برای شناساندن ظرفیت‌های پزشکی، علمی، درمانی و گردشگری استان را با تولید مستند و پخش آنها از شبکه‌های سراسری دنبال می‌کند.همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..