یزد میزبان دومین کنفرانس ملی فناوری‌های معدنکاری

no-thumbs

دومین کنفرانس ملی و نمایشگاه تخصصی فناوری‌های معدنکاری ایران، سی‌ام دی تا دوم بهمن‌ ماه سالجاری به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) دکتر محمدرضا صمد‌زاده یزدی دبیر اجرایی این همایش در این رابطه گفت: این کنفرانس در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه و با هدف معرفی فناوری‌های جدید توسعه یافته یا در حال توسعه در بخش معادن، صنایع معدنی و حوزه‌های بین رشته‌ای از سوی دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

 

وی از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس را ارتقای توان معادن کشور در دستیابی به این فناوری‌ها، ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشگران دانشگاهی و صنعتی و مبادله‌ تجربیات در این حوزه، بررسی چالش‌های پیش روی معادن و صنایع معدنی در زمینه‌ فناوری و همچنین پیگیری ایجاد منطقه ویژه فناوری‌های معدنکاری در استان یزد عنوان کرد.

 

صمد‌زاده در ادامه به معرفی محورهای این کنفرانس پرداخت و تصریح کرد: "محور کاربرد فناوری‌های نوین در معدنکاری" شامل روش‌های نوین اکتشاف منابع زیرزمینی، استخراج معادن و فرآوری مواد معدنی، محور "مکانیک، برق و اتوماسیون ماشین آلات معدنی" شامل موضوعات فرعی مکانیک ماشین آلات معدنی، برق و الکترونیک ماشین آلات معدنی و اتوماسیون ماشین آلات معدنی، محور "روش‌های مدیریت انتقال و توسعه فناوری‌های معدنکاری" و محور "فناوری در روش‌های اندازه‌گیری و محیط زیست مشتمل بر موضوعات فناوری در روش‌های اندازه‌گیری در معادن و روش‌های نوین شناسایی و کاهش خطرات زیست محیطی معدنکاری، از محورهای اصلی کنفرانس هستند.

 

وی یکی از ویژگی‌های متمایزکننده این کنفرانس با دیگر همایش‌های علمی را ایجاد بخشی برای ارائه مقالات پژوهشگران فعال و شاغل در بخش‌های معدنی و صنایع وابسته عنوان و ابراز امیدواری کرد که از این طریق تجربیات و مشکلات فعالان معدنی نیز در اختیار دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیانی که توانایی رفع مشکلات معدنی کشور یا ارائه فناوری‌های جدید معدنکاری را دارند، قرار گیرد.

 

دبیر اجرایی دومین کنفرانس فناوری‌های معدنکاری ایران آخرین مهلت ارسال اصل مقالات به دبیرخانه کنفرانس به آدرس دانشگاه یزد، ساختمان فنی و مهندسی ۳، دبیرخانه کنفرانس فناوری‌های معدنکاری ایران را سی‌ام آبانماه جاری ذکر کرد و افزود: براساس برنامه نیز نتایج داوری مقالات نیز تا پایان آذرماه سال‌ جاری مشخص و اعلام خواهد شد.

 

صمد‌زاده در پایان درباره نمایشگاه تخصصی حاشیه این کنفرانس اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای نمایش فناوری‌ها و دستاوردهای نوین معدنکاری شرکت‌های صنعتی و معدنی کشور برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..