طرح‌های آموزشی ضمن تولید در استان یزد اجرا شد

no-thumbs

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به اجرای طرح‌های آموزشی ضمن تولید در یزد، گفت: آموزش‌های ضمن تولید زمینه پایداری اشتغال را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حبیب‌الله کارگر در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با اشاره به اجرای طرح مشارکت در روستاهای استان یزد، اظهار داشت: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان یزد ورود خوبی در زمینه آموزش به روستاییان داشته است.

وی افزود: کار زیبایی در زمینه طراحی دوخت و خیاطی بوده انجام دادیم که آن آموزش بازارمحور با مشارکت خوب روستاییان بود و که موفقیت بالایی به دست آورد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد وی خاطرنشان کرد: یک تعدادی از افراد بودند که به صورت متفرقه و پراکنده خیاطی می‌کردند که افرادی فضایی کارگاهی برای این تولید کنندگان ایجاد کردند و چرخ خیاطی در اختیار این افراد گذاشته شد.

کارگر با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دنبال توانمند کردن افراد در زمینه‌های مرتبط با حرفه‌ای خاص است، گفت در این طرح فنی و حرفه‌ای بحث آموزش را فراهم کرد که بتوان فرآیند‌های آموزش، تولید، و بازاریابی را به آنها آموزش دهیم.

وی افزود: به وسیله این طرح شخص در زمانی که اگر احیانا از کارگاه هم خارج شد، به مرحله‌ای رسیده باشد که خودش بتواند به عنوان تولیدکننده برای منطقه خاص خودش، مجددا کارآفرین باشد یعنی آموزش کار را به او دادیم بازاریابی و حتی نحوه فروش را به او ارائه کردیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد با تاکید بر اینکه این کار در کنار تولید انجام می‌شود، گفت: مربی ما در کارگاه حاضر می‌شود و حین تولید آموزش ضمن کار به آن‌ها می‌دهد که نه تنها کار تعطیل نشود بلکه همان کار تولیدی را با آموزش صحیح پیش ببرند و در کنار آن هم از تسهیلات پرداخت شوند.

کارگر خاطرنشان کرد: در طرح توسعه مشارکت هم اگر بتوان این کار را کرد و در زمینه توانمندسازی اعضای کارگاه‌ها فعالیت شود، این اشتغال، می‌تواند یک اشتغال پایدار باشد.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..