تشکیل شورای مشورتی توسعه روستاهای یزد

no-thumbs

مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد گفت: تشکیل "شورای مشورتی توسعه روستا" در روستاهای یزد از جمله پیشنهادهای اجرایی طرح مشارکت در روستا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سیدجمال سجادی‌پور در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد در ارتباط با با دستورالعمل طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا اظهار داشت: نداشتن بدهی معوق بانکی, بدهی بیمه, بدهی مالیاتی از جمله لازمه‌های دریافت این تسهیلاد است.

وی ارائه درخواست و طرح ومدارک توسط متقاضیان به بخشداری، ارائه طرح و مدارک توسط بخشداری به فرمانداری، تصویب طرح در کمیته منتخب برنامه‌ریزی شهرستان باتوجه به مزیت‌ها ونیازها و پتانسیل‌های منطقه، ارائه طرح توسط فرمانداری به دبیرخانه کمیته اجرایی طرح مشارکت، تصویب نهایی طرح در کمیته اجرایی طرح مشارکت استان و معرفی متقاضی توسط دبیرخانه کمیته اجرایی طرح مشارکت به صندوق کارآفرینی و امید  جهت پرداخت تسهیلات را از جمله مراحل این طرح دانست.

وی بیان کرد: پشتیبان‌هایی که در زمینه تولیدات کشاورزی فعالیت دارند و به اصطلاح زمینه‌ای برای بازاریابی و فروش محصولات ایجاد می‌کنند هم باید در زمینه تامین نیازهای اولیه آنها اقدام نمایند.

سجادی پور در ارتباط با محل طرح‌های مشارکتی واصل شده به کمیته اجرایی طرح مشارکت استان یزد، گفت: جنب روستای چاهوک، ابتدای جاده روستای علی آباد، روستای اله‌آباد روبروی کارخانه کاشی شیرکوه، ناحیه صنعتی گاریزات، جنب روستای گاریز، و روستای گردکوه از جمله محل‌های اجرایی این طرح‌ها است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد تولید انواع کاشی، تولیدخوراک دام، تولید فراورده‌های لبنی، نیروگاه خورشیدی تولیدی برق، احداث پمپ بنزین و خدمات بین راهی و توسعه تولید انواع پوشک کامل بچه و دستمال کاغذی را هم از جمله فعالیت‌هایی دانست که مد نظر این فعالیت‌ها قرار گرفته است.

وی کاهش زمان و تسهیل روند واگذاری زمین به متقاضیان و تهیه شیوه‌نامه انجام طرح‌های مشارکتی برای شرکت‌های جدید درحال ثبت و شرکت‌های موجود قبلا ثبت شده جهت ابلاغ به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را از جمله پیشنهادهای دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد درخصوص طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها دانست.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه این در این پیشنهادها آمده تعداد سرپرستان خانوار طرح‌های مشارکتی به ۲۰ سرپرست خانوار کاهش یابد، گفت: ایجاد شورای مشورتی توسعه روستا در روستاها جهت افزایش روحیه مشارکتی مردم هم یکی دیگر از این پیشنهادها است.

سجادی پور خاطرنشان کرد: ابلاغ شیوه‌نامه‌ها و اصلاحیه‌های جدید طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاها توسط معاونت توسعه روستایی ومناطق محروم کشور به استانداری‌ها جهت ابلاغ به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها هم یکی دیگر از مهمترین این پیشنهادها است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..