آمادگی شهرکهای صنعتی یزد برای استقرار اصناف

no-thumbs

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از آمادگی این شرکت برای استقرار اصناف تولیدی در این شهرکها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سید مسعود عظیمی در بازدید تعدادی از نمایندگان اتحادیه های استان از پنج شهرک صنعتی استان گفت: هدف از این اقدام جمع آوری مشاغل آلاینده و مزاحم شهری و همچنین تکمیل زنجیره تامین و تولید کالا در شهرکهای صنعتی است.

وی با اشاره به وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان یزد افزود: هم اکنون امکانات مورد نیاز از قبیل گاز، آب، برق، معابر، روشنایی، تلفن، اینترنت، فضای سبز، نگهبانی و سایر زیرساختهای مورد نیاز در شهرک های صنعتی فراهم شده و این شرکت آمادگی دارد زمینه استقرار اصناف را فراهم آورده است.
این مسئول با بیان اینکه اصناف تولیدی در صورت استقرار در شهرکهای صنعتی استان از مزیتهای شهرکها بهره مند می شوند اظهار کرد: پرداخت اقساطی ۷۰ درصد قیمت زمین و همچنین استفاده از تسهیلات ریالی از جمله مزایای استقرار صنوف تولیدی در شهرکهای صنعتی است.
نمایندگان اتحادیه ها و مسئولان اتاق اصناف استان از شهرکهای صنعتی اردکان، یزد، تفت ۲، یزدمهر و منطقه ویژه اقتصادی یزد بازدید و با شرایط و امکانات موجود در شهرکهای صنعتی آشنا شدند.
هم اکنون ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۳ شهرک صنعتی مصوب ، ۱۵ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.
وسعت شهرکها و نواحی صنعتی استان هم اکنون شش هزار و ۶۲۲هکتار است.
بیش از ۹۲ درصد صنایع استان یزد در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است که ۶۰ درصد اشتغال صنعتی استان و ۴۰ درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت را شامل می شود.
تاکنون ۹۴۲ واحد در شهرک صنعتی استان به بهره برداری رسیده که ۲۲ هزار و ۱۴۷ نفر در این واحدها مشغول بکار هستند.
در مجموع سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان یزد فعال است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..