معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد:

ابداع روش های جدید درمان ناباروری در پژوهشکده علوم تولید مثل در یزد

معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد با اشاره به خدمات ارائه شده در پژوهشکده تولید مثل یزد گفت: روش های جدید درمان ناباروری در پژوهشکده علوم تولید مثل در یزد ابداع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) علی محمد عبدلی، معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد امروز در جمع اصحاب رسانه یزد گفت: تحقیقاتی که در پژوهشکده علوم تولید مثل یزد انجام می شود عمدتا حول سه محور باروری و ناباروری,سقط مکرر و تاثیرات ژنتیک و سلولهای بنیادی است.

وی افزود: تمام حیطه های مرتبط با علوم تولید مثل در انجام تحقیقات در این مرکز هستند و شرایط مطلوبی جهت انجام تحقیقات نیز فراهم است.

معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد تصریح کرد: از آنجایی که اکثر تحقیقات و موارد مبتلا به مرکز پیرامون آسیب ها و چالش هایی است که در مسیر مرکز قرار دارد لذا پس از تصویب و اجرایی شدن آنها بالغ بر ۵۰ درصد از این تحقیقات کاربردی خواهند بود.

عبدلی خاطر نشان کرد: هم اکنون شاهد هستیم که تحقیقاتی که بر روی پروژه های مختلف تولید مثل ژنتیک و سلولهای بنیادی انجام می شود منجر به ابداع نوآوری و اجرای تکنیک های خاص درمانی، آزمایشگاهی و آموزش نیز در مرکز می شود.

وی بیان کرد: این مجموعه با تکیه بر علوم جدید مانند سلولهای بنیادی و نانوبیوتکنولوژی سعی دارد تا به دستاوردهای عظیم قابل اجرا در حیطه علوم تولید مثل دست یابد.

لازم به ذکر است اولین پروژه تحقیقاتی این مرکز در سال ۱۳۶۸ تحتبا عنوان« بررسی میزان موفقیت لقاح خارج رحمی زوجهای نابارور» منجر به تولید اولین نوزاد حاصل از تکنیک آی وی اف شد و بعد ازآن تکنیک های جنین منجمد، آی وی ام، تایم لاپس و تکنیک های متعدد دیگر منجر به تولد اولین نوزادان حاصل از این روشها در یزد شده است.تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..