“نُت آخر” در یزد ساخته شد

no-thumbs

رییس حوزه هنری یزد از تولید مستند زندگی شهید "سید جلیل ساداتی" با عنوان "نُت آخر" توسط حوزه هنری یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) "محمد صادق کوچک زاده" از تولید مستند "نُت آخر" به کارگردانی "حسین صباغ" و تهیه‌کنندگی حوزه هنری یزد خبر داد و گفت: این فیلم زندگی شهید "سید جلیل ساداتی" که در دوران انقلاب و دفاع مقدس فعالیت‌های فرهنگی هنری متعدد و تأثیرگذاری در استان یزد انجام داده را روایت می‌کند.

وی اظهار کرد: این مستند ۳۰ دقیقه‌ای، گوشه‌ای از زندگی این هنرمند عرصه موسیقی و سرود را به تصویر کشیده‌ است.

رییس حوزه هنری یزد از شهدا به عنوان الگوهای وارسته برای جوانان و آینده سازان ایران اسلامی نام برد و گفت: هر چه در زمینه شهدا و دفاع مقدس کار شود، باز هم جای کار دارد و هنرمندان می‌توانند در این عرصه نقش مؤثر و ارزنده‌ای ایفا کنند. 

وی با بیان اینکه تصویربرداری و صدابرداری این فیلم به ترتیب بر عهده "بهنام تاجمیر ریاحی" و "ولی داوری" بوده است، افزود: "احمد صراف یزد" نیز تدوین و صداگذاری آن را انجام داده است.

کوچک‌زاده دیگر عوامل این فیلم را عبارتند از مجری طرح: "محمد صادق کوچک زاده"، مدیر تولید: "امین محمدی نیا"، نویسنده گفتار متن و راوی: "محمد صادق دهقانی"، دستیار کارگردان و برنامه ریز: "محسن زارع"، دستیار تصویربردار: "علی پورهادیان"، مشاور کارگردان: "احمد صراف یزد"، بیان کرد.

گفتنی است؛ شهید "سید جلیل ساداتی" متولد ۱۳ آبان ۱۳۳۷ در یزد، اواخر خرداد ماه سال ۶۳ برای چندمین بار به جبهه رفت و بر خلاف دفعات پیش که بیشتر در زمینه‌های فرهنگی، هنری و تبلیغاتی فعالیت می‌کرد، این‌بار در کنار رزمندگان به نبرد با دشمن بعثی پرداخت و سرانجام در ۱۵مردادماه همان سال در عملیات قدس پنج به فیض شهادت نائل آمد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..