اخراج دانش آموزان مبتلا به ایدز از مدارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از تابناک یزد، مدیرعامل موسسه خیریه پیام‌آوران همیاری با تاکید بر اینکه فرد مبتلا به ایدز به حمایت‌های اجتماعی و معنوی نیاز دارد، گفت: این در حالی است که در مواردی شاهد بودیم؛ کودک مبتلا به ایدز از مدرسه اخراج شده و همچنین مادران مبتلا به این بیماری نیز از کار بیکار می‌شوند.


محمدرضا سید قاسمی درباره وضعیت بیماران مبتلا به ایدز گفت: در ایران بین ۲۸ تا ۳۰ هزار بیمار اچ‌آی‌وی مثبت شناسایی شده است، اما برآرود‌ها و تخمین‌های رسمی که مورد تایید وزارت بهداشت و انجمن‌های بیماری اچ‌آی‌وی هست، نشان می‌دهد که ما در کشور ۱۰۰ هزار بیمار اچ‌آی‌وی مثبت داریم.

بر این اساس می‌توان عنوان کرد که حدود ۷۵ هزار نفر فرد اچ‌آی‌وی مثبت در اجتماع داریم که شناسایی نشده‌اند و خودشان نیز از بیماری شان خبر ندارند.

سید قاسمی با اشاره به اینکه فرد اچ‌آی‌وی مثبت به حمایت‌های اجتماعی و معنوی نیاز دارد، گفت: مادران و کودکان مبتلا به اچ‌آی‌وی در معرض خطرات بیشتری قرار دارند، زیرا در خیلی از موارد مادر بدون اینکه اطلاع داشته باشند به این بیماری دچار شده است.
در مواردی شاهد بودیم که کودک مبتلا به اچ‌آی‌وی از مدرسه اخراج و مادران مبتلا به اچ‌آی‌وی نیز از کار بیکار شده اند، در حالی که این افراد نیازمند حمایت‌های روحی و روانی هستند، اما به این موارد بی‌توجهی می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..