سهم ۷ درصدی مهریز از اعتبارات استان یزد

no-thumbs

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، سهم شهرستان مهریز از اعتبارات استان را 7.4 درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حمیدرضا نصیری‌زاده،در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مهریز با اشاره به طرح‌های نیمه‌تمام موجود در استان یزد، بر لزوم اولویت‌بندی این طرح‌ها و تکمیل آنها به ترتیب اولویت با توجه به اعتبارات موجود تاکید کرد.

وی بیان کرد: با وجود پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای که در استان یزد وجود دارد، هیچ تصمیمی برای راه‌اندازی طرح‌های جدید نیست و اولویت دولت، تکمیل طرح‌های قبلی است.

نصیری‌زاده با بیان اینکه بودجه قابل توجهی برای تکمیل این طرح‌ها نیاز است، خاطر نشان کرد: اگر میزان اعتبارات استان افزایش پیدا نکند، حداقل به ۱۶ سال زمان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد خاطر نشان کرد: برخی از این طرح‌ها که پیشرفت فیزیکی بالاتری داشته‌اند، در آستانه تخریب قرار گرفته‌اند و نیمه‌کاره رها کردن آنها، اعتباری که تاکنون نیز برای آنها هزینه شده است را هدر می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این راستا، سیاست دولت، تکمیل طرح‌هایی است که پیشرفت فیزیکی آنها بالای ۸۰ درصد است زیرا هم اعتبار کمتری برای تکمیل آنها نیاز است و هم تکمیل و بهره‌برداری از آنها می‌تواند بخشی از نیازهای استان را برطرف کند.

نصیری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان مهریز نیز تعداد زیادی طرح نیمه‌کاره دارد، عنوان کرد: مهریز نیز برای تکمیل طرح‌های خود نیازمند اعتبار ویژه است اما به دلیل توسعه یافتگی این شهرستان، اعتباری از محل ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم و دو درصد نفت به این شهرستان اختصاص نیافته است.

وی یادآور شد: شهرستان مهریز در مجموع با ۱۰۵ میلیارد ریال اعتبار، سهم ۷.۴ درصدی از اعتبارات استانی را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در این نشست همچنین بر بازنگری سند توسعه شهرستان مهریز تاکید کرد و افزود: تکمیل این سند می‌تواند به توسعه بیشتر شهرستان مهریز کمک کند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..