خیابان مسجد جامع یزد زیباسازی شد

no-thumbs

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت: کف سازی و زیباسازی خیابان مسجد جامع یزد بعد از پنج ماه با همکاری این اداره کل و شهرداری به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمدمهدی شرافت افزود: اجرای این طرح که از سوی شهرداری یزد و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و راه و شهرسازی انجام گرفت از اواخر خردادماه آغاز و در ماه گذشته پایان یافت.
وی اظهار کرد : با توجه به اینکه مسجدجامع کبیر یزد روزانه پذیرای جمع کثیری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی می باشد، ضروری به نظر رسید که طرح پیاده رو سازی، کفسازی و زیباسازی خیابان منتهی به این مسجد تاریخی هرچه سریع تر به انجام برسد.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان ،کندن آسفالت کف، زیرسازی، اجرای واش بتن طبق طرح، آجرچینی به صورت هره در حاشیه پیاده روها، اجرای سنگ جدول، اجرای سنگ کف در سواره رو با سنگ کیوب را از جمله آیتم های اجرا شده عنوان کرد .
شرافت ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته در جلوی میدان مسجد حمامی قدیمی در زیرِ زمین قرار داشته، پلان این حمام بر روی محوطه ورودی مسجدجامع اجرا شد.
وی یادآور شد: کسبه خیابان مسجد جامع کبیر و اهالی محلات اطراف این مسجد تاریخی امروز در نامه ای از همه دست اندرکاران طرح و اجرای این طرح تشکر کردند.
مسجد جامع یزد یکی از جاذبه های بی نظیر استان یزد است و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران خارجی و داخلی از آن دیدن می کنند به نحوی که حتی افراد و گردشگرانی که از دیگر آثار تاریخی موجود در استان یزد اطلاعی ندارند تنها و تنها برای دیدن این مسجد به یزد سفر می کنند.
معماری این مسجد بسیار بزرگ به قدری منحصر به فرد و بی بدیل است که هر سال گردشگران بسیار زیادی از نقاط مختلف دنیا به قصد بازدید از شاهکار هنر معماری به ایران و استان یزد سفر می کنند.در بسیاری از کشورها مسجد جامع یزد به عنوان نمادی ازاین استان و حتی نمادی از کشور ایران مطرح است و این بنا در شمار نخستین بناهای عظیم و پرقدمت کشور به شمار می رود.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..