کارگاه سامانه مدیریت نشریات علمی در دانشگاه یزد

no-thumbs

کارگاه آموزشی سامانه مدیریت نشریات علمی سیناوب با هدف نمایه‌سازی مجلات و نشریات دانشگاه در پایگاه‌های بین‌المللی در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) کارگاه آموزشی سامانه مدیریت نشریات علمی سیناوب با هدف نمایه‌سازی مجلات و نشریات دانشگاه در پایگاه‌های بین‌المللی با حضور احمد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت شریف‌پردازشگر دانش و جمعی از سردبیران و کارشناسان نشریات علمی دانشگاه یزد در دانشگاه یزد برگزار شد.

 

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه دانشگاه یزد چندین سال است که از سامانه نشریات سیناوب استفاده می‌کند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت‌ سرورهای دانشگاه بهتر شده و امکان تهیه نسخه پشتیبان که یکی از موارد بسیار مهم بود اخیرا در دانشگاه راه‌اندازی شده است و در حال حاضر تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات نیز به صورت خودکار و مرتب در حال انجام است و با انجام این امر دیگر مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

 

وی افزود: سیناوب، سیستم یکپارچه نشر الکترونیک مبتنی بر وب است که به بیش از ۱۲۰۰ نشریه علمی کشور و بیش از یک میلیون نفر کاربر از دانشگاه‌های مختلف، انجمن‌ها و سازمان‌ها سرویس می‌دهد و جمع زیادی از پژوهشگران و دانشگاهیان کشور از این سامانه استفاده می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه سامانه همایش‌های سیناوب یکی از بهترین سامانه‌های موجود معرفی شده است، افزود: سامانه کتاب نیز که فرآیند انتشار کتاب را مدیریت می‌کند کتاب را به صورت نسخه الکترونیک و آنلاین در سایت منتشر می‌کند، به دلیل اینکه چاپ یک کتاب هزینه بسیار زیادی می‌برد و اطلاع‌رسانی کتاب‌های دانشگاهی به سختی انجام می‌شود همچنین فروش کتاب‌های دانشگاهی غیردرسی بسیار کم است، با الکترونیک شدن یک کتاب، نسخه آن می‌تواند با هزینه کمتری دراختیار افراد زیادی قرار گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجو،لازم به ذکر است، دانشگاه یزد هم اکنون ۱۱ نشریه علمی منتشر می‌کند که از این سامانه استفاده می‌کنند، از این تعداد هفت نشریه دارای اعتبار علمی- پژوهشی کمیسیون نشریات کشور بوده و بقیه نیز در حال انجام فعالیت ها برای دریافت این درجه هستند

بخش نظردهی بسته شده است..