تراژدی خودکشی کودکان و نوجوان در ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) اگر چه آمار روزانه بیش از ۱۱مرگ بر اثر خودکشی در ایران دیگر کسی را متحیر نمی‌کند اما اخبار هر روزه از خودکشی کودکان، نونهالان و نوجوانان هنوز برای بسیاری باورناپذیر است. در جدیدترین خبر، یک پسربچه ده‌ساله در محله خلیج فارس تهران خود را با روسری و میله بارفیکس حلق‌آویز کرد.

به گزارش منابع خبری، یک پسر بچه ۱۰ ساله در محله خلیج فارس تهران خودکشی کرد. این پسر بچه، که دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی بوده به وسیله روسری، خودش را از میله بارفیکس، حلق‌آویز کرده است.

لازم به ذکر است،نیروی انتظامی و بیمارستان فیاض بخش در حال بررسی علت دقیق و جزییات این حادثه هستند.

به‌گزارش «نظر»، پیش از این و در مهرماه ۹۴، فاطمه دانشور، عضو شورای شهر تهران خبر داد که از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ تعداد ۱۱۱ کودک در ایران اقدام به خودکشی کرده‌اند. دانشور در این‌باره به روزنامه «اعتماد» گفت این کودکان بین هشت تا ۱۳ سال سن داشته‌اند و خودکشی آن‌ها به شیوه مسمومیت بوده است.

 او افزوده ۵۹ نفر از این کودکان پسر و ۵۲ کودک نیز دختر بوده‌اند. این نخستین بار است که چنین آماری در مورد خودکشی کودکان ایرانی اعلام می‌شود. بر پایه این گزارش، این آمار بر اساس پژوهش مؤسسه رحمان به دست آمده است.

بخش نظردهی بسته شده است..