بهره‌مندی ۳۴۲ کودک یزدی دچار سوء تغذیه از خدمات کمیته امداد

no-thumbs

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان یزد گفت: گفت: هم‌اکنون 342 نفر از کودکان زیر شش سال دارای اختلال رشد و سوء تغذیه از خدمات کمیته امداد شهرستان یزد بهره مند هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) "محمدرضا کوکب" با اشاره به این که سوء تغذیه کودکان از مشکلات شایع در بین خانواده‌هاست، افزود: کودکی که از غذای کافی جهت تأمین نیازهای غذایی خود استفاده نکند، مبتلا به سوء تغذیه و اختلال رشد می‌شود.


وی با بیان این که یکی از مسائل مهم مرتبط با سلامت کودکان، مسئله تغذیه آنهاست، گفت: هم‌اکنون ۳۴۲ نفر از کودکان زیر شش سال دارای اختلال رشد و سوء تغذیه از خدمات کمیته امداد شهرستان یزد بهره مند هستند.

کوکب اظهار کرد: این کودکان توسط مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت شناسایی و جهت دریافت کمک هزینه سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

مدیر کمیته امداد شهرستان یزد گفت: خانواده این کودکان با دریافت کارت خرید به فروشگاه های طرف قرارداد مراجعه و سبد غذایی حاوی نیازهای کودک خود را دریافت می کنند.

به گفته‌ی کوکب، در شش ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال در قالب بن کارت و سبد غذایی برای ارائه خدمات به ۳۴۲ کودک زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه هزینه شده است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..