استان یزد صاحب کانون مستقل وکلا می‌شود

no-thumbs

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد وکلا را بازوی دستگاه قضایی در کشف حقیقت و اجرای عدالت خواند و اظهار کرد: صیانت از حیثیت و اعتبار وکلا منوط به وجود یک کانون وکلای مستقل و کارامد در استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  "محمدرضا حبیبی" در جمع تعدادی از وکلای یزد به منظور تشکیل کانون وکلای مستقل استان یزد که با حضور قائم‌مقام ربیس کانون وکلای مرکز تشکیل شد، اظهار کرد: حضور یک وکیل خبره و متعهد در پرونده قضایی موجب اتقان آراء و اجرای عدالت و اخذ تصمیمات بهتر قضایی می‌شود.


وی ابراز کرد: در استان یزد، خلاء وجود یک کانون مستقل برای وکلا برای رسیدگی به امور صنفی این قشر شریف و همچنین صیانت از شأن و اعتبار آنان به چشم می‌خورد که جلساتی نیز تاکنون در چندین نوبت با اعضای جامعه وکلا یزد اعم از وکلای با سابقه و جوان برگزار شده که خوشبختانه امروز شاهد به نتیجه رسیدن تبادل نظر‌ها و تشکیل هیات نظارت به انتخابات هستیم.

وی صیانت از حیثیت و اعتبار وکلا را منوط به وجود یک کانون وکلای مستقل و کارامد در استان دانست و بیان کرد: دادسرای انتظامی وکلا موجب صیانت از حیثیت و اعتبار این قشر است و با رصد دقیق تخلفات و پیگیری مسائل پیرامون وکلا، مانع از این خواهد شد که وجود چند نفر معدود که با زیر پا نهادن سوگند خود به اعتبار یک جمعیت خوب و معتبر و پاک که اجرای عدالت و کشف حقیقیت را سرلوحه خود دارند ضربه بزنند.

حبیبی به نامه رسیده از سوی وزیر دادگستری نیز اشاره و اظهار کرد: حسب این مرقومه، تشکیل اولیه هیات نظارت جهت برگزاری انتخابات کانون وکلا به اینجانب واگذار شده و این جلسه نیز جهت مشورت و انتخاب اعضای اولیه هیات نظارت است و تصمیم هم بر این است که از همین ابتدا با انتخاب اعضاء هیات نظارت از وکلا، امور اجرایی توسط خود آنها انجام شود .

این مقام قضایی در پایان نیز ابراز امیدواری کرد که کانون مرکز نیز با حمایت جدی مادی و معنوی زمینه تشکیل کانون مستقل برای استان دارالعباده و دارالعلم یزد را فراهم کند.

گفتنی است؛ در این جلسه که "حسین محمدنبی" و "عباس کریمی" از کانون مرکز حضور داشتند، محمد یعقوبی، عباس کریمی، محمدحسین سلیمیان، امیرحسین کاظمی و سیدابوالفضل شهاب رضوی به عنوان اعضای اصلی هیات نظارت انتخابات وکلا و سیدمحسن منتظری و رامین رحمت زاده به عنوان عضو علی البدل این هیات با نظر اعضاء انتخاب شدند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..