اولین کارگاه آموزشی “آسیب شناسی عزاداری محرم”

no-thumbs

کارگاه آسیب شناسی عزاداری محرم برای اولین بار با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری͵ حوزه معاونت فرهنگی و دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)نوربالا مسئول دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی گفت : زیارت ائمه و عزاداری برای آن ها زمانی اثر  واقعی خود را خواهد گذاشت که توام با معرفت باشد و این یعنی اینکه انحرافاتی در این مسیر ممکن است پیش بیاید که لازم است به خوبی شناخته شود .

نوربالا افزود : یقینا اگر شور عزاداری امام حسین همراه با عقلانیت و تفکر باشد مانند قیام خود حضرت، باعث روشنگری در جامعه و تقویت مظلوم و مقابله با ظالم خواهد شد و این مقوله مبارزه با ظلم در همه عرصه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی برای همیشه جریان دارد. و اگر در جامعه ای این امر به درستی انجام شود دیگر نه در خود عزاداری ها خرافات مشاهده می‌شود و نه اثر مشهود از ظلم در جامعه.

مسئول دفتر  آموزش نیروی انسانی افزود  : در این کارگاه ۱۰ نفر از اعضای هیئت علمی و بیش از ۱۸۰ نفر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی یزد حضور داشتند .

وی گفت : این کارگاه در بخش حضوری به مدت ۹ جلسه ۳۰ دقیقه ای با سخنرانی حجت الاسلام روح ا… مروتی – معاونت محترم فرهنگی دفتر نهاد – در مسجد دانشگاه برگزار شد و مابقی آن هم به صورت غیر حضوری (مطالعه کتاب) خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد : در بخش غیر حضوری – با مساعدت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه-  کتاب "توجیه المسائل کربلا (توجیه ها و بهانه های با حسین نبودن)"  نوشته حجت الاسلام سید علی اصغر علوی بین شرکت کنندگان توزیع خواهد شد و آزمون آن هم متعاقبا گرفته خواهد شد .
لازم به ذکر است که نویسنده این کتاب از پژوهشگران ارزشمند یزدی است که تاکنون حدود ۳۰ عنوان کتاب با محوریت حادثه کربلا تالیف نموده است .

بخش نظردهی بسته شده است..