طی نشستی در یزد:

اعلام آمادگی گروه ژاپنی – کره ای برای سرمایه گذاری در یزد

یک گروه اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک کشورهای ژاپن و کره جنوبی، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در این استان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) در نشستی که با حضور مسئولان استان و این گروه روز شنبه برگزار شد رایزنی های لازم برای حضور و جذب سرمایه گذاری آنان انجام و ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری استان یزد تشریح شد.
در این نشست، ضمن معرفی فرصت های سرمایه گذاری یزد در خصوص راههای جذب، مشوق ها و حمایت های سرمایه گذاری و استفاده از کمک های فنی و اقتصادی بحث و تبادل نظر و تصمیماتی گرفته شد.
به گفته شریک ایرانی گروه سرمایه گذار ژاپنی – کره جنوبی با توجه اینکه یزد قطب پزشکی کشور محسوب می شود ظرفیت لازم برای تولید تجهیزات آن را دارد .
ناصر حسین سرتیپ زاده افزود: یزد به لحاظ پزشکی حرف های زیادی برای گفتن دارد و امیدواریم بتوانیم این استان را به قطب تولید تجهیزات پزشکی کشور تبدیل کنیم.
وی خواستار حمایت مسئولان برای انتقال دانش فنی این بخش و همچنین سرمایه گذاری در این زمینه شد.
** یزد آماده همکاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح برجام، لغو تحریم ها و استقبال کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ایران گفت: یزد آماده هرگونه همکاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی است.
سید علی عزالدینی افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به ریاست استاندار و نایب رئیسی نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان یزد فعال و آماده هرگونه همکاری است.
وی با اشاره به برنامه دولت در خصوص سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری در استان ها اظهار امیدواری کرد تا با سرمایه گذاری مشترک به اهداف مورد نظر دست یابیم و این حرکت آغازی برای ادامه همکاری در زمینه های مختلف باشد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این نشست با ابراز خرسندی از حضور سرمایه گذاران کشور کره جنوبی ، ظرفیت های این بخش در استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تلاش خواهد کرد تا زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی را فراهم نماید.
علی نمازی با اعلام حمایت از سرمایه گذاری خارجی ، تدوین نقشه جامع این بخش، بازاریابی بین المللی برای جذب سرمایه گذاری و استفاده از سرمایه گذاری خارجی برای اجرای طرح انتقال آب به استان را از اولویت های کاری این مرکز بیان کرد.
نماینده گروه سرمایه گذاری گروه یاد شده هم با تاکید بر همکاری دو جانبه میان ایران و کشورش گفت: توانایی آن را داریم که محصولات با کیفیت را تولید کنیم که به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.
'دی آر پارک' حضور در ایران را یک فرصت مناسب برای گسترش همکاری های فی مابین بیان کرد و افزود: امیدواریم با ادامه همکاری ها بتوانیم توانمندی های خود را در عمل ثابت کنیم.
بخش های گردشگری ، صنعت ، کشاورزی و پزشکی مهمترین حوزه های قابل سرمایه گذاری در استان یک میلیون و ۶۰ هزار نفری یزد اعلام شده است.ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..