چادرهای اسکان زلزله بهاباد همچنان پابرجاست

no-thumbs

فرماندار بهاباد گفت: چادرهایی که پنجشنبه شب با هدف مقابله با زلزله احتمالی برای اسکان اهالی این شهر دایر شده بود همچنان پابرجاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) زمین لرزه ای با قدرت ۴.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شامگاه پنجشنبه بهاباد در استان یزد را لرزاند و به دنبال آن مردم چند شب گذشته را در این چادرها سپری کردند.

عباس اقبال گفت: ۱۷۰ چادر برای اسکان ۸۵۰ خانوار استقرار یافته بود که جمعه شب فقط از ۲۰ چادر آن استفاده شد و این چادرها تا جمعه آینده همچنان پابرجا خواهد بود.
وی تعداد زلزله های رخ داده در روز جمعه را هفت مورد اعلام کرد که قدرت همه آنها زیر سه ریشتر بوده است.
فرماندار بهاباد به فاصله ۲۰۰ کیلومتری این شهر تا مرکز استان و ۱۰۰ کیلومتری تا بافق اشاره و اظهار کرد : منطقه زلزله خیزی همچون بهاباد نیاز به توجه ویژه مسئولان و امکانات و تسهیلات بیشتری دارد.
اقبال یاد آور شد: باید تسهیلات لازم در اختیار ساکنان این مطنقه قرار داده شود تا منازل خود را در برابر زلزله مقاوم کنند و با وجود پیگیری های لازم با مدیریت بحران استان و بنیاد مسکن هنوز اقدام لازمی انجام نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز اعلام کرد : هشت تیم واکنش سریع و ارزیاب هلال احمر همچنان در مناطق زلزله زده بصورت مداوم حضور دارند.
حمید پارساییان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : جلسه کارگروه امداد و نجات برگزار و تیم های عملیاتی شامل فوریت های درمان، آنست سگهای جستجو و نجات ، اسکان اضطراری ، جستجو و نجات در آوار اماده باش جهت هرگونه عملیات امدادی در صورت لزوم در منطقه هستند .
سالانه حداقل ۸۰۰ زلزله کوچک و بزرگ در شهرستان بهاباد رخ می دهد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..