پاکسازی مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌ها درتفت

no-thumbs

نشست فوق‌العاده شورای مدیریت بحران شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور بخشداران و سایر اعضاء در محل فرمانداری تفت و با هدف بررسی میزان آمادگی دستگاههای مختلف برای بارندگی های احتمالی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  "محمود زارع رشکوییه" فرماندار تفت در این نشست با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مناطق مختلف شهرستان، گفت: خوشبختانه تدابیر لازم برای آمادگی در برابر وقوع بارندگی های احتمالی در سطح شهرستان اندیشیده شده است که البته برخی مسائل هنوز نیازمند رسیدگی فوری است که باید با جدیت و سرعت نسبت به رفع برخی مشکلات اقدام شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی وقوع بارندگی در روزهای آتی در شهرستان، ابراز امیدواری کرد که همه دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را برای مقابله با بحران های احتمالی داشته باشند.

فرماندار با اشاره به لغزندگی مسیرهای مواصلاتی در شهرستان در روزهای آینده به دلیل وقوع بارندگی، گفت: عوامل خدوم پلیس راه و اعضای شورای ترافیک شهرستان باید تدابیر لازم را در این رابطه بیاندیشند و هشدارهای لازم را به رانندگان عزیز برای رانندگی ایمن و مطمئن اعلام کنند و بر نظارت خود بیافزایند.

زارع بر نظارت و رصد دقیق مناطق حادثه خیز جاده‌ای در شهرستان تفت تاکید کرد و گفت: رانندگان عزیز هم باید نکات ایمنی لازم را مدنظر قرار داده و با سرعت مطمئن رانندگی نمایند و تجهیزات لازم را برای رانندگی در جاده‌های کوهستانی به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به بازدید از مسیر رودخانه های شهرستان اظهار کرد: اولویت اصلی، پاکسازی درست و دقیق همه مسیرهای سیلاب و رودخانه‌هاست و باید همه مسیرها در روستاها و شهرهای شهرستان مورد بازدید و پاک‌سازی احتمالی قرار گیرد.

زارع بر آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای بارش رحمت الهی در شهرستان تفت تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان باید کشیک‌های لازم را فعال کرده و با آمادگی کامل خود را برای مواقع بحران‌های احتمالی مهیا کنند.

فرماندار تفت همچنین از کشاورزان سختکوش شهرستان خواست تا تدابیر لازم را برای حفاظت از زراعت و کشت خود بیاندیشند.

در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی به ارائه گزارشی از آمادگی دستگاه تحت امر خود برای بارش‌های احتمالی پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..