رییس سازمان مدیریت یزد:

دولت منابع رشد اقتصادی سه درصدی را تامین کرده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: دولت منابع لازم را برای تحقق رشد 3 درصدی سال 94 تدارک دیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) "حمید رضا نصیری زاده" در دومین نشست هم اندیشی با مدیران و معاونان بانک‌های استان، با بیان این که دولت به دنبال این است تا رشد اقتصادی سه درصدی را تا پایان سال جاری محقق کند، بیان کرد: دولت این منابع را تدارک دیده است.

وی با بیان این که براساس مدل‌های اقتصادسنجی، هر درصد رشد اقتصادی در کشورمان نیازمند ۹۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش عمرانی است، گفت: دولت در این راستا در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سالجاری به این حوزه اختصاص خواهد داد.

رییس سازمان مدیریت با اشاره به این که بخشی از این اعتبار از محل منابع خارجی آزادشده از رفع تحریم‌ها تامین خواهد شد، افزود: معادل ریالی بخشی از این منابع در دولت قبل صرف شده و امکان بهره‌گیری از همه این اعتبارات آزادشده وجود ندارد.

نصیری‌زاده افزود: دولت به طور موازی و در جامعه، تحریک تقاضا را در دستور کار قرار دارد و بر این اساس وام‌های ۱۰ و ۲۵ میلیونی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در بخش دیگری از جلسه، برخی پیشنهادات در خصوص اجرای بسته تحرک بخشی به اقتصاد را با مسئولان بانک‌ها در میان گذاشت و خواستار ارائه برنامه آنان برای اجرایی شدن این بسته در استان یزد شد.

ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..