تمدیدکارت۸۰ نفر از راهنمایان گردشگری یزد

no-thumbs

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تاکید بر نقش راهنمایان گردشگری به عنوان پیام‌رسانان فرهنگ و تاریخ کشورمان، ازپیوستن 44 راهنما به راهنمایان گردشگری استان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  "سید مصطفی فاطمی" تصریح کرد: در سال جاری برای ۸۰ نفر از راهنمایان گردشگری نیز تمدید کارت صورت گرفته و نظر به دوره‌های آموزشی برگزار شده از سوی موسسات غیردولتی که با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد انجام گرفته، پس از برگزاری آزمون‌های جامع برای ۴۴ نفر از پذیرفته‌شدگان در آزمون مربوطه، کارت راهنمای گردشگری صادر شده است.

وی ادامه داد: این متقاضیان از این پس می‌توانند فعالیت‌های راهنمایی گردشگری خود را با شرایط و قوانین حاکم و طبق اصول ابلاغی با هماهنگی و نظارت این اداره کل انجام دهند.

فاطمی خاطرنشان کرد: جایی که نیروی انسانی، دانش، کوشش، خلاقیت و سرمایه حاضر باشد، گردشگری رشد خواهد یافت و در این زنجیره، راهنمایان مهمترین نقش را ایفا می‌کنند.

به گفته‌ی وی، راهنمایان گردشگری، پیام‌رسان فرهنگ و تاریخ کشور و مردم سرزمین خود هستند و با توجه به این که مهمترین وظیفه آنان اطلاع‌رسانی است، پس آنها باید اطلاعات جامعی در زمینه‌های مختلف و افق دید وسیعی داشته باشند.

وی افزود: به عبارتی دیگر، راهنمایان گردشگری در کشور ما نقش بسیار مهمی در شناساندن فرهنگ اصیل اسلامی به گردشگران دارند لذا در راستای تحقق همین امر، تاکنون بیش از ۳۰۰ مجوز راهنمای گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح استان صادر شده است.

این مقام مسئول در پایان نیز یادآور شد: در سال گذشته و در کنوانسیون بین المللی راهنمایان گردشگری که در شهر پراگ برپا شد ۳۵۰ راهنما از ۴۱ کشور دنیا شرکت کردند و در این کنوانسیون، راهنمایان گردشگری اعزامی از ایران توانستند در رقابت با کشورهای دانمارک و سنگاپور با کسب ۱۸ رای میزبانی دور بعد کنواسیون جهانی راهنمایان در سال ۲۰۱۷ را بدست آورند که این دستاورد بزرگی در حوزه گردشگری محسوب می‌شود.

فاطمی این رابطه متذکر شد: چهار نفر از مجموع ۹ نفر راهنمای اعزامی از کشورمان، راهنمایان استان یزد بوده‌اند که این موضوع نیز نشان از علاقه‌مندی و تلاش بی‌حد و مرز این فعالان در حوزه گردشگری دارد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..