بیش از ۲۴ هزار نفر در یزد خون اهدا کردند

no-thumbs

مدیرکل سازمان انتقال خون یزد با اشاره افزایش 4 درصدی اهدا خون در استان یزد گفت: بیش از 24 هزار نفر در یزد، خون اهدا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نقی تقوایی  با بیان اینکه آمار اهدا کننده مستمر خون در استان یزد ۵۷ است، اظهار داشت: در سازمان انتقال خون یزد، اهدا کننده مستمر به افرادی گفته می شود که در سال، ۲ تا ۳ بار نسبت به اهدا خون اقدام کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون یزد با اشاره به مشارکت بانوان یزدی در راستای اهدا خون گفت: بیش از ۷۰ درصد از خانم های مراجعه کننده به انتقال خون، قابلیت اهدا خون دارند.

تقوایی عبارت" تصمیم آگاهانه، اهدا خون مسئولانه " را شعار امسال سازمان انتقال خون دانست و بیان کرد: هر کیسه خون برای نجات جان ۳ نفر بیمار استفاده می شود.

وی با اشاره به ضرورت اهدا خون در فصل سرما، تصریح کرد: از اول تا ۱۳ محرم، ۲ هزار و ۱۳۸ نفر به سازمان و پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کرده، که از این تعداد ۱ هزار و ۸۰۹ نفر مجاز به اهداء خون بودند.

وی اجرای طرح هر هفته یک هیئت به منظور ترویج فرهنگ اهدا خون بین اعضای هیئت‌های مذهبی استان یزد را از جمله اقدامات سازمان انتقال خون یزد در راستای ایجاد زمینه های مشارکت بیشتر اقشار مختلف جامعه در حوزه اهدا خون عنوان کرد.

مدیرکل انتقال خون یزد با اشاره به افزایش ۴ درصدی اهدا خود در استان یزد نسبت به زمان مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: در ۷ ماهه اول امسال بیش از ۳۰ هزار نفر به انتقال خون یزد مراجعه کرده، که از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۵۸ نفر موفق به اهدا خون شدند.

وی اظهار داشت: سازمان انتقال خون یزد با اولویت سالم‌بودن اهدا کنندگان در مرحله اول، قبل از دریافت خون مراجعه کنندگان نسبت به انجام معاینات کامل پزشکی در راستای کسب آگاهی کامل از توانایی اهدا خون مراجعه‌کننده اقدام می‌کند.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..