دستگیری دوشکارچی متخلف در اردکان

no-thumbs

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردکان از دستگیری دو شکارچی متخلف سابقه دار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مرتضی عزیزی گفت: این شکارچیان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان حین گشت و کنترل در محدوده پارک ملی سیاه کوه اردکان و با انجام عملیات کمین دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: از متخلفان لاشه شکار شده چهار راس کل و بز وحشی، یک قبضه سلاح کمرشکن کالیبر ۱۲، یک قبضه سلاح گلوله زنی هورنت ، دو عدد پوکه شلیک شده هورنت، دو عدد دوربین چشمی و لوازم شکار و صید کشف و ضبط شد.
عزیزی یاد آور شد: متخلفان به شکار غیر مجاز چهار راس حیوان وحشی در پارک ملی سیاه کوه اعتراف و ضرر و زیان ناشی از شکار غیر مجاز را به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال به حساب محیط زیست واریز کردند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست اردکان خاطرنشان کرد : پرونده متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شد.
پارک ملی سیاه کوه با مساحت ۸۰ هزار هکتار در جوار منطقه حفاظت شده سیاه کوه واقع شده است .
مساحت منطقه حفاظت شده سیاه کوه ۱۲۴ هزار ۹۹۶ هکتار است که در محدوده بین استان های یزد و اصفهان واقع شده و بخش های جنوبی این منطقه از نظر تقسیمات کشوری در استان یزد و بخش های شمالی آن در استان اصفهان قرار دارد.
بطور کلی در پارک ملی و منطقه حفاظت شده سیاه کوه ۱۹ گونه پستاندار شناسایی شده است که از این تعداد هشت گونه به عنوان اولویت های حفاظتی مطرح است.
کل و بز، قوچ و میش، جبیر، گرگ، شغال، روباه معمولی، شاه روباه، پلنگ، یوزپلنگ آسیایی، باقرقره شکم سیاه، باقرقره گندمی و چکاوک بیابانی از جمله گونه جانوری این منطقه است.
بیش از ۸۰۰ گونه گیاهی، ۱۷۰ نوع پرنده، ۶۰ نوع پستاندار وحشی و بیش از ۴۰ نوع خزنده در مناطق حفاظت شده استان شناسایی شده است .
۶۰ نیروی محیط بان، یک میلیون و ۲۷۰ هزار هکتار مناطق حفاظت شده استان یزد را محافظت می کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..