نام‌گذاری سالانه ۱۰۰ معبر در شهر یزد

no-thumbs

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد با اشاره به اهمیت نامگذاری معابر برای رفاه حال شهروندان، از نامگذاری سالانه 100 معبر در شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)   به نقل از همشهری «امید فتاحی» افزود: هر گذر جدیدی که ایجاد می‌شود، از سوی معاونت عمرانی و مناطق شهرداری برای نامگذاری به سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد معرفی می‌شود. وی ادامه داد: بعد از معرفی، کمیته نامگذاری معابر که اعضای آن، نماینده شهرداری، نماینده دانشگاه، نماینده بنیاد شهید، نماینده شورای شهر ،نماینده شهرداری و مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری هستند برگزار می‌شود.
فتاحی گفت: به این ترتیب نام‌های مناسب با اولویت انتخاب اسامی شهدا، مشاهیر، فرهیختگان و مفاخر و بر اساس ساختار مکانی، طول گذر و عرض گذر با تصمیم اعضای این کمیته انتخاب می‌شود.
این مسئول تاکید کرد: در نامگذاری معابر به نام مشاهیر، مفاخر و فرهیختگان استان و کشور علاوه بر توجه به شخصیت‌های متوفی به شخصیت‌های در قید حیات هم توجه می‌شود. وی افزود: نام برای گذرهای زیر ۸ متر از سوی این کمیته انتخاب می‌شود و به تایید نهایی می‌رسد اما اسامی گذرهای بالای ۸ متر باید به تایید شهردار و تصویب اعضای شورای اسلامی شهر نیز برسد.
مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد گفت: این اسامی بعد از تایید نهایی از سوی شهرداری به سازمان رفاهی تفریحی شهرداری ابلاغ می‌شود تا این سازمان برای نصب تابلوهای شناسایی معابر جدید اقدام کند. وی با اشاره به درخواست‌های مردمی برای انتخاب نام برخی از معابر از توجه این سازمان به این درخواست‌ها و در اولویت قراردادن آنها خبر داد.
فتاحی گفت: اسامی انتخابی از سوی ساکنان معبر نیز باید با تکمیل فرم‌های خاص و امضای جمعیت قابل توجهی از اهالی محله به کمیته نامگذاری سازمان ارائه شود و معمولا اسامی مورد نظر برای معابر جدید از سوی کمیته مورد قبول واقع می‌شود.
این مسئول با تاکید بر مسئولیت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری در نصب تابلوهای شناسایی دیوارکوب یا پرچمی برای معابر جدید، ادامه داد: سالانه بیش از ۱۰۰ تابلوی شناسایی در معابر جدید شهر نصب می‌شود.
مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد از دیگر اقدامات این سازمان برای ساماندهی تابلوهای شناسایی معابر را تعویض و تعمیر تابلوها ذکر کرد.  وی افزود: در نظر داریم تا پایان سال به تعمیر تابلوهای موجود در شهر اقدام کنیم تا تابلوهایی شناسایی علاوه بر ویژگی شناسایی، ساختار نماد شهری هم به خود بگیرند.

بخش نظردهی بسته شده است..