گزارشی از انتخابات پیش رو:

زمزمه های حضور دو چهره زن سرشناس یزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی

زمزمه های حضور دو چهره زن سرشناس یزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه یزد شنیده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  سایت تابناک نوشته است:مریم خاتمی خواهررییس جمهور دولت اصلاحات و همسر امام جمعه فقید یزد بعنوان یکی از گزینه های احتمالی جناح اصلاح طلب شهر یزد در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری خواهد بود.

در این راستا گفته می شود مریم خاتمی، به عنوان گزینه احتمالی اصلاح طلبان یزد مطرح است.در همین حال،گزینه های دیگری همچون؛حبیب الله بیطرف وزیر یزدی در زمان دولت اصلاحات،علی اکبر اولیاء نماینده یزد درمجلس هشتم برای حوزه انتخابیه این شهر مطرح هستند.

اما همزمان با بیست و هفتمین سالیاد رحلت نماینده امام (ره) در استان و امام جمعه فقید یزد آیت الله خاتمی (ره) زمزمه هایی از حضور دختر وی شنیده می شود.

سیده‌مریم خاتمی چهارمین فرزند سکینه ضیایی‌اردکانی و مرحوم آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی، خواهر رئیس‌جمهوری پیشین ایران و همسر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدعلی صدوقی، در ١٦ اسفند ١٣٢٧ در اردکان متولد شد.

دوره ابتدایی را در این شهر فرا گرفت.در آن زمان دبیرستان دخترانه‌ای در اردکان وجود نداشت ولی علاقه‌اش به تحصیل و نیز تشویق پدرش به مطالعه آزاد و فراگیری علم، سبب شد آیت‌الله خاتمی در سال ١٣٤٦ او را به اصفهان نزد برادرش ، که آن زمان در اصفهان مشغول تحصیل بود، بفرستد. همچنین او در ١٢ سالی که در قم اقامت داشت، صرف و نحو عربی را آموخت.

در سال ١٣٤٧ در دانشگاه تهران پذیرفته شد و در رشته فلسفه به تحصیل پرداخت. علاقه به ادامه تحصیل، او را دوباره به دانشگاه کشاند و در سال ١٣٨٢، تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته عرفان اسلامی را به پایان رساند.سیده‌مریم خاتمی در سال ١٣٤٩ با مرحوم محمدعلی صدوقی، فرزند آیت‌الله محمد صدوقی، ازدواج کرد که حاصل این پیوند سه فرزند دختر و یک پسر است.

در همین حال، در این راستا گفته می شود حمیده مروج نیز به احتمال زیاد از حوزه یزد و اشکذر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی می شود.این در حالی است که حضور همسر وی(محمد رضا عارف)از حوزه تهران برای انتخابات مجلس حتمی شده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که یکی از نزدیکان به این کاندیدای احتمالی(حمیده مروج)حضور وی را تایید نشده دانسته و گفته است: تصمیمی برای حضور حمیده مروج در انتخابات نیست،هرچند همسر ایشان (عارف)حتما با برنامه ریزی منسجم وارد گود انتخابات می شود.

با این حال،چند وقت پیش کمپین دعوت از حمیده مروج همسر دکتر محمدرضا عارف برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نیز در فیس بوک به راه افتاده است

بخش نظردهی بسته شده است..