مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد:

برپایی ۱۷۰ دستگاه چادر در ۱۰ اردوگاه و اسکان ۸۵۰ نفر وحشت‌زدگان زلزله در بهاباد+تصاویر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : در پی وقوع زلزله 4.8 ریشتری در بهاباد ، 170 دستگاه چادر در شهر بهاباد و روستاهای آسفیچ و کمکوئیه برپا شدو 850 تن در قالب 10 اردوگاه اسکان داده شدند؛ علاوه بر آن 8 تیم واکنش سریع و ارزیاب هلال احمر نیز در محل وقوع زلزله حضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / دکتر حمید پارساییان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : زمین لرزه ای به قدرت ۴.۸ ریشتر درساعت ۱۹:۱۸ دقیقه روز گذشته(پنجشنبه) در عمق ۱۰ کیلومتری بهاباد  به وقوع پیوست،

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استالن یزد گفت : پس از وقوع زمین لرزه، تیم‌ ارزیاب به محل وقوع زمین لرزه به منظور بررسی خسارات جانی و مالی احتمالی اعزام شد و ارزیابی حادثه را انجام دادند که خوشبختانه زمین لرزه بدون خسارت مالی و جانی بوده است .

پارساییان با تاکید بر این زلزله و پس لرزه های پس از آن در شهر بهاباد و روستاهای آسفیچ و کمکوئیه را متاثر کرد، گفت: با توجه به وحشت زدگی اهالی روستاها و شهرستان بهاباد، برپایی اردوگاه در راستای شرح وظایف اصلی جمعیت در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان داشت : جلسه کارگروه امداد و نجات برگزار شد و فرماندار بهاباد در این جلسه حضور داشتند و همچنین کلیه تیم های  عملیاتی ( فوریت های درمان ، آنست سگهای جستجو و نجات ، اسکان اضطراری ، جستجو و نجات در آوار اماده باش جهت هرگونه عملیات امدادی در صورت لزوم در منطقه هستند .                          

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با برقراری سایت اسکان در ده مکان عنوان کرد :  170 دستگاه چادر در ۱۰ اردوگاه در شهر بهاباد و دو روستای آسفیچ و کمکوئیه برپا گردید و  در مجموع ۸۵۰ تن از وحشت زدگان از زلزله در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.

به گفته وی، هشت تیم واکنش سریع و ارزیاب هلال احمر همچنان در مناطق زلزله زده به به صورت مداوم حضور دارند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..