رتبه دوم استان یزد در زاد و ولد

no-thumbs

نام هایی که مذهبی و ملی است، مشکلی برای ثبت ندارد. یک کتاب نام نامه در ثبت احوال موجود است. نام های نا مانوس یا نام فرنگی و غیر ایرانی، منع دارد؛ وگرنه بازه گسترده ای از نام ها، قابل قبول است و مشکلی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)   به نقل از تابناک یزد، حمید پارسایی، معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشوردرباره بیشترین فراوانی نام در نوزاد دختر و پسر به نام های «امیرحسین»، «امیرعلی» و «محمد» اشاره کرد و گفت: در دختران نام و القاب حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب(س) است. در فصنامه های آماری معمولا ده نام برتر آن سال ثبت می شود.

پارسایی تعداد جمعیت کشور را نزدیک به ۷۹ میلیون دانست و گفت: این آمار همان آمار اعلام شده در سایت مرکز آمار است. نرخ رشد جمعیت حدود ۳/۱ دهم بوده است؛ اما ۴/۱ شده است. نرخ زاد و ولد ۲۰ در ۱۰۰۰ است. در کل ولادت های کشور، رشد ۴.۳ را داریم. نرخ مرگ و میر حدود ۵.۵ در ۱۰۰۰ است.

او در ادامه به افزایش ولادت در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: هرمزگان حدود ۱۰ درصد نسبت به سال قبل در حوزه ولادت رشد داشته است. پس از آن استان های یزد و قم با افزایش ۹ درصدی ولادت به نسبت سال قبل در رده های دوم و سوم هستند. کمترین نرخ موالید مربوط به استان لرستان، گیلان و آذربایجان شرقی است که به یک درصد نمی رسد.

بخش نظردهی بسته شده است..