آغاز فیلمبرداری «خواب آب» به کارگردانی مهرانفر در یزد

no-thumbs

فیلم «خواب آب» به کارگردانی فرهاد مهرانفر در مهریز استان یزد در حال فیلمبرداری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  فیلم «خواب آب» به کارگردانی فرهاد مهرانفر در مهریز استان یزد در حال فیلمبرداری است.

این فیلم با درونمایه بحران آب، باورهای کویری و فرهنگ چندهزار ساله قنات در نواحی مرکزی ایران فرصتی به مهندس زمین شناس جوان به نام امیر، با بازی پیام فضلی، می‌دهد تا برای شناسایی منابع زیرزمینی آب، ناگهان سر از هزارتوهای اسرارآمیز قناتی خشکیده در آورد.

در دالان‌های پیچ در پیچ زیر زمین، با دنیای جدید و عجیبی آشنا می‌شود و در می‌یابد که وی تنها ساکن سیاهی دالان‌ها نیست.

از طرفی بازگشت به سطح زمین تنها در صورتی میسر است که امیر بر اساس دستورالعمل‌های پیرمردی که از بیرون قنات طبق افسانه‌های محلی وی را راهنمایی می‌کند، سرچشمه را پیدا و آب را دوباره جاری سازد.

فرهاد مهرانفر یکی از برجسته‌ترین کارگردان‌های بعد از انقلاب از حیث تعداد جوایز بین‌المللی و داخلی است و دست کم هشت سال زمان صرف کامل کردن فیلمنامه «خواب آب» کرده است.

«خواب آب» یک اثر سینمایی است که با داستانی رمزآلود و متفاوت، صحنه‌هایی خیال انگیز و رویا گونه از کویر و دالان‌های قنات به بیننده ارائه می‌دهد. مراحل مقدماتی و مطالعات آماده سازی دکور و طراحی صحنه بیش از یک سال بی وقفه در جریان بوده و تا کنون مورد بازدید هیأت‌هایی از موزه‌های آلمان، مدیران میراث فرهنگی استان یزد، معاونت استانداری یزد، رئیس بنیاد سینمایی فارابی و دیگر مسئولان رسیده است. 

این فیلم با حمایت بنیاد سینمایی فارابی، میراث فرهنگی و سازمان‌های آب منطقه‌ای وزارت نیرو در حال ساخت می‌باشد.

دیگر هنرمندان این فیلم حسین محجوب و مریم نحوی و مدیر فیلمبرداری نادر معصومی می‌باشد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..