طرح “قاضی در مدرسه” در مدارس یزد

no-thumbs

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش یزد با اشاره به ضرورت آموزش دانش آموزان در راستای نحوه برخورد با آسیب‌های اجتماعی گفت: طرح "قاضی در مدرسه" در مدارس استان یزد اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمد غفوری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ۳ سال است که در اداره کل آموزش و پرورش یزد راه‌اندازی شده، اظهار داشت: ترویج شیوه زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پُر خطر بین دانش آموزان از جمله مهمترین اهداف و رسالت‌های این اداره است.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: اجرای طرح "مدرسه عاری از خطر"  با هدف آگاه‌سازی دانش آموزان از آسیب‌های استعمال دخانیات، خشونت، سوء‌مصرف مواد مخدر و روابط ناسالم جنسی ویژه دانش آموزان متوسطه دوره دوم، از جمله برنامه‌های در حال اجرای این اداره در مدارس استان یزد است.

غفوری با اشاره به اهمیت مشارکت ۳۸ مدرسه در اجرای طرح عاری از خطر در استان یزد و شرکت ۱ هزار و ۸۵۰ دانش آموز، در سال گذشته افزود: طرح" مهارت‌های مقابله‌ای" با هدف آموزش مهارت‌های زندگی بین دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول، از دیگر طرح‌های در دست اقدام است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بیش از ۷۰۰ نفر از کارکنان و فرهنگیان استان یزد تصریح کرد: طرح "خانه و مدرسه" ویژه دانش آموزان مقطع تحصیلی پایه اول ابتدایی و طرح "قاضی در مدرسه" با هدف آگاه‌سازی دانش آموزان و اولیاء در مورد نحوه برخورد با آسیب های اجتماعی، از جمله اقدامات در دستور کار این اداره است.

وی اجرای طرح "مدارس مراقبتی" ویژه دانش آموزان متوسط با رویکرد اجتماع محور، در ۴۴ مدرسه و اجرای طرح "مهارت‌های مراقبت از خود" ویژه دانش آموزان پایه ۵ و ۶  در ۳۸ مدرسه، با حضور بیش از ۲ هزار دانش آموز را، از دیگر طرح‌های در دستور کار اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش یزد عنوان کرد.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..