آیین سالیاد آیت الله سید روح الله خاتمی در اردکان برگزار شد:

آیت الله خاتمی خاص شهرستان اردکان و استان یزد نبود و به همه این مرز و بوم تعلق داشت

بیست و هفتمین سالیاد آیت الله سید روح الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق یزد (از 60 تا 67) در مسجد کوشکنو اردکان برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) این آیین با حضور استاندار یزد ، نماینده مردم اردکان در مجلس ، امام جمعه اردکان ، مسئولان استانی، بیت آیت الله خاتمی (ره) و جمع کثیری از مردم برگزار شد.
عضو مجمع روحانیون مبارز در این آیین با بیان اینکه انسان موجود بسیار پیچیده ای است که هم می تواند به جایگاه فوق العاده ارزشمندی برسد که مقامش از ملک بالاترشود و هم به مقامی پست تر از حیوان برسد ، افزود: فضایل، صبر و استقامت ، اخلاص ، وفای به عهد ، تواضع وفروتنی انسان را به مقام والا و تکبر و غرور، سوء ظن ، غیبت ، خیانت و چشم دوختن به نوامیس و حقوق مردم انسان را به زمین می زند.
حجت الاسلام محمدعلی خسروی با اشاره به اینکه تمام صفات حسنه در معرفت الله و رذایل اخلاقی در خودبینی و نفس پرستی جمع شده است ، اظهار کرد: مادامی که تابع نفس اماره هستیم نمی توانیم به سوی پروردگار معراج کنیم .
وی اظهار کرد : انسان به خاطر عبودیت و بندگیش به معراج می رود چنانچه آیت الله خاتمی(ره) نیز در عباداتش با خدا سیر و سلوکی داشت و سیر صعودی را در طول عمر با عزتش پیمود.
وی در ادامه به جملاتی که امام راحل در خصوص ایت الله خاتمی فرموده بودند اشاره کرد و گفت: تاکنون حضرت امام راجع به هیچ کس این تعبیراتی نداشته است.
این سخنران افزود: روح الله خاتمی کسی بود که با گوشت و خونش مبارزه را می فهمید وچهره اسلامی بود که خاص شهرستان اردکان و استان یزد نبود و به همه این مرز و بوم تعلق داشت.
خسروی تصریح کرد: ایشان روشنفکری بودند که در دوران غربت و مظلومیت اسلام و امام راحل ، از همه چیز گذشت و برای روشنگری جامعه تلاش کرد.
وی گفت: سید روح الله خاتمی از مبارزین درجه یکی بود که هر کس با او ارتباط برقرار می کرد تحت تاثیر اسلام و انقلاب قرار می گرفت .
وی در ادامه با بیان پیشنهادی به صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی، درخواست کرد ، بیشتربه معرفی علما و بزرگانی چون آیت الله خاتمی بپردازند چرا که علما ریشه های درخت اسلام را تشکیل می دهند و رهایی از این ریشه را باعث تزلزل در جامعه و مملکت دانست.
این سخنران با اشاره به اینکه اگر بخواهیم انسان هایی مانند شهدا را بسازیم باید به معرفی آیت الله هایی چون خاتمی بپردازیم اضافه کرد: این ریشه ها ارزشمند هستند .
خسروی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم چهره ای به نسل جوان بشناسانیم باید انسان های پاک و علما را معرفی کنیم و از این کار غافل نمانیم .
آیت الله سید روح الله خاتمی پس از شهادت آیت الله صدوقی سومین شهید محراب در سال ۱۳۶۰ از سوی امام راحل به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد منصوب شد و در سال ۶۷ دار فانی را وداع گفت.
آیت الله خاتمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام (ره) به عنوان امام جمعه شهر اردکان منصوب شد.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..