برگزاری دومین المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در یزد

no-thumbs

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری دومین المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در استان یزد با شرکت بیش از 90 هزار دانش‌آموز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) عباس دهقان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری موفق نخستین المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در استان یزد در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته ۳۶۰ مدرسه زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و ۱۰۰ مدرسه نیز به طور داوطلبانه خواستار شرکت در این المپیاد بودند و در مجموع ۴۵ هزار دانش‌آموز در نخستین المپیاد ورزشی درون‌ مدرسه‌ای استان یزد شرکت کردند.

وی یادآور شد: امسال این المپیاد ورزشی در ۶۰۰ مدرسه و برای ۹۰ هزار دانش‌آموز برنامه‌ریزی شده و از ۱۰ لغایت ۲۰ آبان مراسم افتتاحیه در مدارس مشخص شده برگزار می‌شود و مسابقات تا ۳۰ فروردین ماه سال ۹۵ ادامه خواهد داشت.

دهقان با بیان اینکه مراسم نمادین افتتاحیه نیز با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در یکی از مدارس یزد برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دانش‌آموزان در قالب این المپیاد در حداقل دو رشته ورزشی و حداکثر هشت رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که اغلب رشته‌های تعیین شده، ورزش‌های توپی هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: تلاش شده تا این المپیاد در مدارس روستایی نیز برگزار شود و پیشنهاد شده اگر امکانات برگزاری مسابقات در رشته‌های مشخص شده وجود ندارد، بازی‌های بومی و محله‌ای در این مدارس اجرا شود.

وی با اشاره به دستاوردهای این المپیاد در سال گذشته خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی در میان دانش‌آموزان از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری این المپیاد بوده است، به نحوی که برخی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح توسط هیئت‌های ورزشی برای شرکت در مسابقات استانی و ملی انتخاب شده‌اند و چند نفر از آنها نیز موفق به اخذ مدال شدند.

دهقان یکی از مهم‌ترین مشکلات در روند اجرای این طرح را کمبود تجهیزات برشمرد و افزود: بسیاری از مدارس به رغم اعلام آمادگی برای شرکت در المپیاد ورزشی، با کمبود تجهیزات مواجه بودند که خوشبختانه شورای آموزش و پرورش، ۱۰۰ میلیون تومان به تجهیز ورزشی مدارس اختصاص داد که از این میزان ۵۰ میلیون تومان برای خرید وسایل ورزشی جذب شد و ۵۶ میلیون تومان نیز میان مدارس برگزارکننده المپیاد توزیع شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود، نظارت را یکی از رکن‌های اساسی در اجرای هر طرح دانست و افزود: طرح المپیاد ورزشی درون‌محله‌ای نیز با نظارت دقیق اجرا شد، زیرا معتقدیم اگر نظارت کافی و درست نباشد، طرح در سال‌های آینده با نقص و مشکل مواجه خواهد شد.

دهقان این المپیاد را در واقع یک المپیک کوچک در مدارس استان یزد دانست و تصریح کرد: سال گذشته علاوه بر دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان مدارس و والدین دانش‌آموزان نیز درگیر این طرح شدند و مشارکت خوبی نیز در مدارس وجود داشت و سبب انس بیشتر دانش‌‌آموزان با فعالیت‌های ورزشی شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این المپیاد ورزشی در سال‌های بعد نیز تداوم داشته و با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی پیش برود، ورزش دانش‌آموزی در سطح کشور و استان‌ها تقویت خواهد شد.

دهقان همچنین به تشریح دیگر طرح‌های ورزشی و سلامت در حوزه دانش‌آموزی استان یزد پرداخت و افزود: همه این طرح‌ها، سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهره‌مندی از یک سبک زندگی سالم را دنبال می‌کند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..