نمایشگاه آموزشی بهداشت روان دراردکان

no-thumbs

با همکاری فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش نمایشگاه آموزشی بهداشت روان به مناسبت هفته سلامت روان در اردکان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  رئیس شبکه بهداشت و درمان اردکان  ضمن گرامیداشت هفته سلامت روان گفت: فراگیری مهارت های زندگی به ویژه مهارت خود آگاهی ، حل مساله ، تصمیم گیری و مهارت نه گفتن به خصوص به مواد مخدر در سنین نوجوانی از اهمیت بالایی برخوردار است .
محمدرضا اعلایی اضافه کرد: بنایراین آموزش این مهارت ها باید از خانواده شروع و در دوران مدرسه نیز ادامه یابد .
وی از اعتیاد به عنوان یک اسیب بزرگ اجتماعی ، علاوه بر اینکه جوانان زیادی را مورد هدف قرار داده است سبب بروز ناهنجاری هایی در جامعه نیز می شود که باید با اطلاع رسانی صحیح و به موقع از شیوع این پدیده شوم پیشگیری کرد .
کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر هم در حاشیه این نمایشگاه با معرفی انواع مواد مخدر رایج ، جنبه های اعتیاد آور این مواد را بسیار جدی و مضر دانست و افزود: شیشه با شیوع قابل توجه و سهولت مصرف ، به خطری جدی برای نسل جوان تبدیل شده است .
حسین پناهی تصریح کرد: صنعتی بودن این ماده مخدر و اختلالات روحی و فکری ناشی از ان از دیگر عوارض و مضرات مصرف آن می باشد .
در این نمایشگاه آموزشی ، دانش آموزان و شرکت کنندگان با مباحث مختلفی از جمله تعریف اعتیاد ، باورهای غلط در مورد اعتیاد ، انواع مواد مخدر ، نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد ، دلیل اساسی برای ترک اعتیاد و مشخصات افرادی که احتمال اعتیاد در آنها است اشنا شدند .
در حاشیه این نمایشگاه کارشناسان ارشد روان شناسی بالینی مرکز بهداشت در خصوص تفکر مثبت ،راهکارهای پیشگیری از افسردگی و مهارت قاطعیت به نه گفتن صحبت نمودند .

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..