امام جمعه یزد:

مصطفی استوانه دوم انقلاب بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شهید مصطفی خمینی استوانه دوم انقلاب بود. او پشت و پناه انقلابیون در داخل و خارج بود. در نجف در جلسات مختلفی شرکت و در همه چیز اجتهاد می کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  آیت الله محمدرضا ناصری  در مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی با تشکر از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و دیگر مسوولانی که در برگزاری این مراسم کمک کردند، اظهار کرد: شهید مصطفی خمینی هم مظلوم مرد و هم مظلوم ماند چون امام هیچ وقت خوش نداشت از خودشان تعریفی کنند و به خاطر اخلاص و تقوای خدایی ای که داشت حودش را به خدا سپرده و همه چیز را با او معامله کرده بود.

 
وی تصریح کرد: مصطفی از کسانی بود که اگر یادی از او می شد به امام ربط داده می شد و امام نیز این معنا را خوش نداشت؛ یک بار از سید احمد پرسیدم چرا امام نمی خواهند از مصطفی اسم برده شود که ایشان نیز گفتند اتفاقا خانواده نیز همین موضوع را از امام پرسیدند و ایشان در جواب گفتند اینها خودنمایی است. امام همیشه از این موضوع اجتناب می کرد و نمی گذاشت اسم حاج آقا مصطفی برده شود. 
 
خطیب جمعه یزد خاطرنشان کرد: پایه و اساس انقلاب امام، خدایی بود و ایشان سعی داشتند حاکمیت خدا را روی زمین اجرا کنند و بندگان را به سوی خدا سوق دهند. امام خمینی با نیت الهی  که داشت و قربی که پیدا کرده بود کمک کرد که این حرکت خدایی شود. 
 
آیت الله ناصری افزود: در ایران انقلاب های زیادی همچون انقلاب مشروطه رخ داده که هر کدام نقصی داشته و در مسیر راه مانده است اما انقلاب امام خمینی یک انقلاب کامل بود و تمام نقص های موجود در انقلاب ها و حرکت های قبلی در این انقلاب برطرف شد. در واقع، باید انقلاب و امام برای علما و مراجع نجف نیز شناخته می شد تا اشکالاتی که در مشروطه پیش آمد تکرار نشود.
 
وی اظهار کرد: انقلاب دارای سه مرحله است که هر کدام کمک کننده مرحله بعدی است. حلقه اول حرکت انقلاب، قم بود. امام برای اینکه مردم راه را پیدا کنند و انقلاب برای آنها گم نباشد برنامه ریزی کرد و به مردم آگاهی بخشید و آنها را بیدار کرد.
 
امام جمعه یزد افزود: در این راه امام به زندان رفت و بعد از ۱۵ خرداد که ماهیت رژیم فاش شد و امام از زندان آزاد شدند دوباره دست به روشنگری و آگاهی دادن به مردم زدند.
 
آیت الله ناصری تصریح کرد: حلقه دوم انقلاب از زمانی شروع شد که امام به ترکیه و سپس نجف رفتند و در آنجا بسیاری از مجتهدین پای درس امام آمدند و فهمیدند که امام خمینی از نظر مباحث علمی و فقهی از فهم بالایی برخوردارند و در آنجا علمیت امام بر همه بزرگان و علما ثابت شد.
 
وی خاطرنشان کرد: علما و مراجع نجف فهمیدند که امام مردی خدایی است که هوس قدرت و ریا در سر ندارد و جهاد عبادی امام بر همه آشکار و بدین ترتیب، حلقه دوم انقلاب کامل شد و کسی علیه امام و انقلاب حرفی نزد و در آن زمان بود که امام مبحث حکومت اسلامی را مطرح کرد.
 
امام جمعه یزد اظهار کرد: حلقه سوم این حرکت، سفر به پاریس بود. وقتی امام به پاریس می رود حدود ۴۰۰ مصاحبه انجام می دهند و در تمام مصاحبه ها آن چه مرام اسلام و انقلاب است را برای تمام دنیا معرفی می کنند و بدین صورت، تمام دنیا فهمیدند که امام شخصیت والایی است و آرمان بزرگی دارد.
 
 ناصری اضافه کرد: بعد از چند روز اقامت در پاریس، امام وارد ایران می شود و آن موقع نتیجه می گیرد و انقلاب پیروز می شود.
 
وی در مورد شخصیت آیت الله سید مصطفی خمینی گفت: مصطفی همیشه در کنار امام بود و برنامه ریزی ها را به همراه امام درست رصد می کرد. ۱۵ خرداد را هم مدیریت کرد و زمینه شوق انقلابیون بودند. در نجف هم از نظر علمی، سیاسی و شجاعت شناخته شده بود و کمک بسیاری برای شناخت و پیاده کردن مسائل انقلاب به طلاب نجف و دیگر کشورها کرد.
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: مصطفی استوانه دوم انقلاب بود و پشت و پناه انقلابیون در داخل و خارج بود. در نجف در جلسات مختلفی شرکت می کرد و یک دانشمند بزرگ بود و در همه چیز اجتهاد می کرد و در برخی از مسائل همچون فلسفه و ادبیات نظرات مختلفی داشت.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..