دکتر مصطفی معین:

امام حسین(ع) یک اصلاح طلب و مصلح دینی بود/همه باید مطیع رای مردم باشیم

وزیر اسبق علوم گفت: مسئولان دولت تدبیر و امید در موضوع مذاکرات به جای شعار، توهم و احساسات؛ بر اساس عقلانیت حرکت کرده و مذاکرات را جلو بردند و به سرانجام رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) دکتر مصطفی معین در همایش چالش های اصلاحات اجتماعی در ایران در دانشگاه شیراز بیان کرد: در واقع مهمترین عامل موفقیت در مذاکرات هسته ای ایران، مقاومت هشت ساله ملت ایران در دوران دفاع مقدس بود که یک تنه و با دست خالی در مقابل جهان ایستادگی کرد. 

وی افزود: اگر شهدا و مقاومت مردم ایران در آن دوران و ترس از کشور ما در دل قلدر های جهان نبود، آنها نیز ما را با لیبی و عراق مقایسه کرده و ایران را نابود می کردند اما دشمنان ما جرات مقایسه نداشتند. 
معین در ادامه با اشاره به برداشت های ناصحیح از اصلاح و اصلاح طلبی در جامعه، اظهار داشت: اصلاح طلبی فطری و ذاتی و بر مبنای مبانی دینی، اعتقادی و قرآنی ماست و این درحالی است که امام حسین(ع) نیز یک اصلاح طلب و مصلح دینی بود و فلسفه قیام عاشورا و کربلا نیز به دلیل اصلاح امت مسلمان بود که یک قیام اصلاح طلبانه بود. 
این فعال سیاسی با بیان اینکه این نگاه برای اصولگرایان نیز مصداق دارد و اگر افراد اصولگرای واقعی باشند قابل احترام هستند، اظهار داشت:اصلاح طلب اصیل و صادق با رویکرد علمی و واقع بینانه از اصولگرایی جدا نیست .
نماینده مردم شیراز در دور اول مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایرادی ندارد ما در کشور دو حزب داشته باشیم که در فضای سالم با هم رقابت کنند زیرا مردم انتخاب کننده هستند و همه ما درکشور باید مطیع رای مردم باشیم زیرا مردم صاحبان اصلی انقلاب و کشورهستند. 
وی ادامه داد: جامعه ما به سرعت در حال گذار و تغییر است که تفاوت ها در جامعه ما باید به رسمیت شناخته شود. 
او تصریح کرد: یکی از راه های برون رفت کشور از مشکلات این است که نخبگان، روشنفکران و دانش آموختگان باید خود را نسبت به جامعه مدیون بدانند. 
معین گفت: مهمترین رمز پیشرفت ما آگاهی بخشی عمومی و مردمی در عرصه های مختلف است که باید تلاش کنیم مردم ما از حقوق اساسی خود آگاهی پیدا کنند و این به مطالبه عمومی تبدیل شود. 
معین با بیان اینکه دولت ها نباید خود را بی نیاز از مردم بدانند، اظهار کرد: درحال حاضر عمده مسئولیت ها در دولت متمرکز است و این مسئولیت ها باید به مردم واگذار شود تا مردم در تصمیم گیری ها وارد شود. 
وی بیان داشت: شبکه های اجتماعی فرصت بسیار ارزشمندی است که باید برای مشارکت مردم و فرهنگ سازی گفتمان های عمومی مردمی باید از این فضا استفاده شود . 
این فعال سیاسی اضافه کرد: دانشگاه و دانشجو در هر جامعه و کشور در حال توسعه ای نقش مهم، تعیین کننده و سرنوشت سازی دارد و نهادهای دانشگاهی و جنبش های دانشجویی کشور ما در طول ۸۰ سال گذشته فعال و سرنوشت ساز بوده است. 
معین عنوان داشت: دانشگاه و دانشجویان نیز در ۲۴ خرداد ۹۲ به میدان آمدند و دولت اعتدال شکل گرفت، لذا دانشجویان و دانشگاه باید قدردان خود و تاثیر خود باشد. 
معین با بیان اینکه دانشجویان در خطر پذیری، سازمان یافتگی، آگاهی دهندگی به جامعه، امید دهی و هدایت جامعه نقش مهمی دارند، گفت: در دنیای امروز یکی از رسالت های مهم دانشگاه و دانشجویان علاوه بر آموزش، پژوهش و مطالعات علمی؛ رسالت های اجتماعی است که دانشجو باید جامعه و مسایل جامعه خود را بشناسد و برای آنها راه کار ارائه دهد. 
این همایش به همت انجمن اسلامی امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار شد. روز نو

بخش نظردهی بسته شده است..