آغازنخستین طرح مشارکت مردمی کشور در مهریز

no-thumbs

عملیات اجرایی نخستین طرح مشارکت مردمی در راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاهای کشور در روستای گرد کوه شهرستان مهریز یزد آغاز شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  عملیات اجرایی این طرح با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون برنامه ریزی و توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان اجرایی استان در روستای گرده کوه از توابع بخش مرکزی مهریز آغاز شد .

این طرح مشارکتی راه اندازی نیروگاه برق در روستای گرد کوه با اعتباری افرون بر ۹۰ میلیارد ریال است که با همراهی مردم این روستا اجرا و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .
این نیروگاه در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع در چهار خط ۵۰۰ کیلو واتی احداث خواهد شد که شامل ۱۸۸۰ پنل با ظرفیت ۲۴۰ وات با چیدمان دوتایی (دوبل) در کنار هم است .
طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها با آورده ای حداقل معادل ۲۰ درصد و حداکثر معادل ۴۰ درصد اجرا می شود و باقیمانده هزینه های طرح با ارائه تسهیلات دولتی با کارمزد ۳ درصد تامین خواهد شد.
هرچه تعداد خانوارهای مشارکت کننده در این طرح افزایش یابد، طبق جدولی مشخص آورده روستاییان کاهش و بر تسهیلات دولتی افزوده می شود.
طرح های مشارکتی بر حسب نیاز مناطق مختلف توسط مردم و با حمایت و نظارت دولت در سطح مناطق روستایی و محروم اجرایی می شود .
روستای گرده کوه مهریز با دوهزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری این شهرستان و ۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و شغل اصلی مردم پسته کاری است .
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..