فاز دوم طرح حامیان دیابت در ۱۰۰۰ مدرسه یزد

no-thumbs

رئیس مرکز تحقیقات دیابت در استان یزد با اشاره به ضرورت اختصاص بیش از 3 میلیارد ریال برای اجرای فاز دوم طرح حامیان دیابت در یزد، از اجرای این طرح در 1 هزار مدرسه استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمدرضا آقایی میبدی با بیان اینکه سبک زندگی و تأمین بهداشت فردی به منظور جلوگیری از توسعه بیماری دیابت در جامعه، نامناسب است، اظهار داشت: آموزش و پرورش از جمله مهمترین نهادهای تأثیرگذار در راستای اصلاح سبک زندگی سالم در جامعه است.

رئیس مرکز دیابت یزد با اشاره به وجود بیش از ۸۰ هزار بیمار دیابتی در استان یزدگفت: متأسفانه سن مبتلا به بیماری دیابت در استان یزد در حال کاهش است.

آقایی عدم تناسب اندام، قدکوتاه، وزن زیاد، بلوغ زودرس و گسترش بیماری غیر والگیردار دیابت را از جمله آسیب های سبک نامناسب تأمین بهداشت فردی در جامعه دانست و بیان کرد: فرهنگ سازی در مورد اصلاح سبک زندگی از جمله مهمترین راهکارهای جلوگیری از ارتقای بیماری های غیرواگیر در جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای فاز اول طرح حامیان دیابت در ۱۰۰ مدرسه استان یزد، افزود: در این طرح بیش از ۱۰۰ دانشجویی پزشکی و پزشک متخصص بیماری های دیابتی حضور و نسبت به ویزیت دانش آموزان یزدی اقدام کردند.

رئیس مرکز تحقیقات دیابت یزد با اشاره به فعالیت گسترده و موثر مراقبین طرح سلامت در مدارس استان یزد تصریح کرد: طرح حامیان دیابت دارای ابعاد مختلف فرهنگی، آموزشی و پیشگیرانه، تعیین وضعیت مبتلایان به دیابت، تناسب اندام و کنترل وضعیت جسمی بدنی دانش آموزان است.

وی با اشاره به ضرورت اختصاص بیش از ۳ میلیارد ریال به منظور اجرای فاز دوم طرح حامیان دیابت در ۱ هزار مدرسه استان یزد گفت: اجرای فعالیت های جامع و مستمر فرهنگی، پژوهشی و علمی، از جمله ویژگی های شاخص طرح حامیان دیابت در مدارس یزد است.

آقایی با بیان اینکه اجرای فاز دوم طرح حامیان دیابت در مدارس استان یزد به منظور کسب نتایج علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و کنترل بیماری دیابت بین دانش آموزان و جامعه ضروری است، اظهار داشت: در صورت حمایت از این طرح فاز دوم طرح حامیان دیابت در ۲۳ آبان امسال همزمان با روز جهانی دیابت، در استان یزد آغاز می شود.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..