زمینه مهاجرت معکوس به روستاهای یزد فراهم شود

no-thumbs

استاندار یزد با اشاره به اینکه اشتغال روستاییان از محورهای اساسی توسعه کشور به حساب می‌آید، اظهار داشت: زمینه مهاجرت معکوس به روستاها در یزد فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سیدمحمد میرمحمدی  در نشست مشترک با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه به توسعه خدمات‌رسانی به مردم روستاها دارد، اظهار داشت: در صورتی که به روستاها کم توجهی در واقع دعوت روستاییان به حاشیه شهرها است که مشکلات خاص خود را به دنبال دارد.

وی افزود: برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی در شهرها، باید به یک سری مسائل و مشکلات روستاییان توجه ویژه صورت گیرد که از جمله این موارد، بحث اشتغال آنهاست که از محورهای اساسی توسعه به حساب می‌آید.

استاندار یزد تاکید کرد: باید به گونه‌ای به روستاها توجه صورت گیرد که روستاییان تمایل ویژه‌ای به ماندن و زندگی کردن در روستا داشته باشند و نخواهند به شهر مهاجرت کنند.

میرمحمدی افزود: نه تنها برنامه‌های ما باید به این صورت باشد که مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شود بلکه افرادی که در گذشته از روستا به شهر کوچ کرده‌اند هم باید به وسیله این برنامه‌ها تمایل به بازگشت به روستا داشته باشند.

وی تاکید کرد: در صورتی که به روستاها کم توجهی صورت گیرد، مهاجرت تقویت می‌شود و مرور این مهاجرت سبب خالی از سکنه شدن روستاها می‌شود که همین موضوع مشکلات و معضل‌های خاص خود را به دنبال دارد.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..