انتخابات شورای دانش آموزی در۱۴۰۰مدرسه یزد

no-thumbs

هجدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی یزد در یکهزار و 400باب مدرسه این خطه با حضور جمعی از مسوولان استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در مراسمی که به همین مناسبت در دبیرستان شاهد شهید حیدری شهر یزد برپا شد به حضور مردم در انتخابات و عرصه مختلف اشاره کرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس نمونه بارز حضور مشارکت مردم است که از این ازمون سربلند بیرون امدند.

محمدعلی طالبی اظهار کرد: هر کجا به موفقیتی دست یافتیم در سایه حضور فعال و گسترده مردم بوده و هدف اصلی مشارکت مردم در طول تاریخ تحقق حاکمیت قانون بوده است.
وی با بیان اینکه این مشارکت باید بصورت مستمر باشد نه مقطعی ، خاطرنشان کرد : با حضور تشکل، انجمن و شوراها این فرهنگ باید نهادینه شود ، امروز افتخار می کنیم که یکی از جنبه های مشارکت از طریق شورای دانش اموزی در مدارس تحقق یافته است.
طالبی ادامه داد : دانش آموزان با تمرین مشارکت، همفکری و با هم فکر کردن می آموزند که چگونه عقاید مختلف و نظر مخالف را تحمل و ساختن کشور را از مدرسه خود آغاز کنند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد یاد اور شد: همچنین دانش آموز اهمیت مشارکت جمعی را هم از مدارس فرا می گیرند.
انتخابات شوراهای دانش اموزی استان یزد با حضور ۱۶۰ هزار دانش اموز مقاطع سوم ابتدائی و بالاتر برگزار شد از میان ۴۰ هزار داوطلب، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان اعضای شورای دانش آموز انتخاب می شوند.
جمعیت دانش آموزی هر مدرسه تعداد اعضای شورا های دانش آموزی مدارس را مشخص می کند.
مسوولیت پذیری، مشورت، تصمیم گیری و ایجاد روحیه اعتماد به نفس در دانش آموزان از اهداف برگزاری این انتخابات است.
فرآیند انتخابات عبارت از داوطلب شدن دانش آموزان ۱۰ روز قبل از انتخابات، تبلیغات داوطلب در مدرسه، برگزاری انتخابات، اعلام نتایج، تشکیل شورا و انجمن های مربوطه است.
پس از انتخاب اعضای اصلی شورا، یک نفر تا دی ماه از هر مدرسه انتخاب و به شورای منطقه راه می یابد که از شورای منطقه نیز افرادی انتخاب و به عنوان مشاوران جوان و اعضای شورای دانش آموزی با حضور مدیر منطقه تشکیل جلسه می دهند.
نتیجه نهایی شوراهای دانش آموزی مجلس دانش آموزی است که هر دو سال یکبار از برگزیدگان شوراها طی انتخاباتی شکل می گیرد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..