در زیر زمین حلقه پرتو مصباح یزدی چه می گذرد؟

no-thumbs

آیت الله محسن غرویان در واکنش به برخی گزارش های منتشر شده در سایت های نزدیک به حلقه پرتو و آیت الله مصباح گفت: اگر لازم بدانم پرده از تهدیداتی که این گروه علیه من انجام دادند، برمی دارم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)   به نقل از انتخاب،غرویان اظهار داشت: تحلیلی که این سایت ها منتشر کرده اند، پیرو مصاحبه اجباری از بنده در سال ٨٣ بود که در نشریه پرتو منتشر شد.

وی افزود: مصاحبه ای که در آن سال از بنده گرفته شد، تحت فشار تهدید های مهندسی شده ای بود که نسبت به من روا گردید و بدیهی است که در آن مصاحبه حقایق عنوان نگردیده است، لذا اگر بخواهم واقعیت پشت پرده آن توبه نامه را بیان کنم حرف ها و افشاگری های زیادی برای گفتن دارم و هویت خیلی از آن افراد و دست اندرکارانی که در آن زیر زمین تفتیش عقاید در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم حرف های بسیار خلاف قانون و شرع  می زدند را افشا می کنم.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: این افراد باید محاکمه شوند، لذا بنده به خاطر ملاحظاتی که در آن زمان داشتم و الان هم تا حدی دارم همه زوایای آن مصاحبه اجباری و زیر فشار تهدید را بیان نکرده و نمی کنم.
وی اضافه کرد: اما اکنون صرفا از باب روشنگری برای خوانندگان و ثبت در تاریخ، زوایایی از آن ماجرا را بیان می کنم.
استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اینها باید بدانند که من ریز آن اتفاقات را هنوز افشا نکردم ولی اگر لازم باشد حرفها و الفاظ رکیک و تهدید های مجموعه پرتو به من  را به جهت روشنگری ملت ایران افشا خواهم کرد
غرویان با بیان آنکه ماجرای زیرزمین تفتیش عقاید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اسفناک است، گفت: این افراد توبه نامه اجباری و تحمیلی از جانب بنده را تنظیم کرده و منتشر کردند. .
استاد حوزه و دانشگاه در تشریح اتاق تفتیش عقاید در موسسه مصباح یزدی گفت: در زیر زمین موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، اتاقی بود که روی آن نوشته شده بود؛ ورود مطلقا ممنوع.
وی افزود: این اتاق کاملا به اتاق هایی که ساواک در آن اقدام با بازجویی می کرد شباهت داشت . در این اتاق به هر فردی از اساتید و طلاب که مانند آنان فکر نمی کرد، فحاشی می شد و الفاظ رکیک به آن ها نسبت داده می شد. تمامی این مسائل در زمان دولت آقای احمدی نژاد صورت می گرفت.
غرویان در ادامه در تشریح این تهدیدات اظهار داشت: این آقایان می گفتند به قصد لطمه زدن به آبروی بنده، با همسر بنده تماس می گیرند و به دروغ عنوان می کنند که بنده با خانم اجنبیه ای ارتباط داشته ام و یا تهدید به آتش زدن ماشین و یا بی احترامی به لباس و عمامه من  و بی آبرو کردن بنده در مقابل مدرسه فیضه می کردند. همه این تهدیدات بدین منظور انجام می شد که من دست از مواضع سیاسی و فکری خود بردارم.
وی در توضیح هویت تهدید کنندگان گفت: این تهدید ها از طرف حلقه پرتو صورت می گرفت و کاملا مشخص بود که با حمایت هایی که می شدند می توانند این تهدیدات را عملی کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..