مردم یزد مصرف ایمن و بهینه گاز را جدی بگیرند

no-thumbs

مدیرعامل شرکت گاز یزد گفت: مردم استان در آستانه سرد شدن هوا رعایت مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در تمامی بخش های خانگی، تجاری و صنعتی و جلوگیری از هدر رفت انرژی را جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) منوچهر فلاح  گفت: در این فصل سال که شروع نصب لوازم گازسوز است از مردم تقاضا داریم با ادامه همکاری خود در استفاده ایمن و بهینه گاز طبیعی ، کمال صرفه جویی را در مصرف این نعمت خدادادی داشته باشند.

وی افزود: اقداماتی نظیر نصب پرده ضخیم، نصب سیستم کنترل هوشمند موتورخانه، تعمیرات لازم در سیستم های گرمایشی، رسوب زدایی موتورخانه ها، رعایت دمای رفاه بین ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتی گراد و دوجداره کردن پنجره ها می تواند علاوه بر جلوگیری از هدر رفت انرژی، در کاهش میزان مصرف گاز در فصول سرد سال و کاهش مبلغ هزینه گاز بسیار موثر باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در رابطه با مدیریت مصرف گاز طبیعی در سازمان های دولتی استان نیز گفت: روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل ، انجام معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات لازم به منظور افزایش بازدهی وسایل گازسوز نظیر نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه باید در ادارات مدنظر باشد.
فلاح بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز نیز تاکید کرد و خواستار توجه ویژه مصرف کنندگان گاز در خرید و نصب لوازم گازسوز به خصوص بخاری شد .
وی یادآور شد: با رعایت نکاتی از قبیل بازرسی دقیق جهت اطمینان از باز بودن مسیر دودکش ها قبل از نصب هر وسیله گازسوز، استفاده از کلاهکH در مبادی خروجی دودکش ها، عدم استفاده از لوله های آکاردئونی (خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز، استفاده از بست فلزی و شیلنگ استاندارد در نصب بخاری و سایر وسایل گازسوز مشکلی برای خانواده ها در مصرف این امکانات پیش نیاید.
این مسئول اضافه کرد: خودداری از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز به خصوص در مناطق تازه گازدار شده، عدم استفاده از بخاری بدون دودکش در محیط های بسته، تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با سامانه های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی و عدم دستکاری کنتور و رگلاتور و انشعابات داخلی نیز کمک می کند تا زمستانی بی خطر را پشت سر بگذاریم.
تاکنون در استان یزد عملیات گازرسانی به ۱۸شهر و ۱۷۹روستا به اتمام رسیده و با اجرای ۶۸۰۰کیلومتر شبکه، نصب بیش از ۱۹۳هزار انشعاب و ۳۵۰ هزار مشترک زیرپوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند که نتیجه آن بهره مندی ۹۰ درصد جمعیت استان از این نعمت خدادای است.
بیش از پنج هزار واحد صنعتی عمده و جزء به شبکه گاز طبیعی و همچنین یکهزار و ۹۱۲ گلخانه و ۱۵۹ کوره آجرپزی نیز گازدار شده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..